۳۵ هزار نفر پشت نوبتی مستمری بهزیستی لرستان هستند

۳۵ هزار نفر پشت نوبتی مستمری بهزیستی لرستان هستند

30 فروردین 1396

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۳۵ هزار نفر پشت نوبتی مستمری بهزیستی لرستان هستند.

 

‌فاطمه زهرا توکلی : بهزیستی لرستان به همه مددجویان اعم از مستمری‌بگیر و غیرمستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌دهد، حتی خدماتی که به پشت نوبتی‌ها داده می‌شود به مراتب بیشتر از مستمری‌بگیران است.

 

وی با بیان اینکه این خدمات شامل درمان، کمک هزینه تحصیلی، توان‌بخشی و... است، افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر مستمری‌بگیر و ۳۵ هزار نفر پشت نوبتی مستمری بهزیستی استان هستند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان با تأکید بر اینکه بر حسب خانوار بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به مددجویان مستمری‌بگیر بهزیستی استان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مصوبه امسال مستمری مددجویان افزایش خواهد یافت و البته این مهم با شرط تامین اعتبار انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده سازمان بهزیستی لرستان برای ارتقای توانمندی معلولین، یادآور شد: ارائه خدمات توانبخشی به معلولین، پرداخت کمک هزینه دانشجویان و دانش‌آموزان معلول، مناسب‌سازی محیط زندگی و خودروی آنان از جمله خدمات بهزیستی استان در سال جاری خواهد بود.

 

توکلی با بیان اینکه سال گذشته طرح‌های توانمندسازی ضایعه نخاعی و سالمندان را در دستور کار داشتیم و امسال چنانچه تامین اعتبار شود، این مهم نیز ادامه خواهد یافت‌، گفت: با توجه به شعار امسال پیگیر اشتغال معلولین و صدور کارت هوشمند برای آنها که اعتبار بین‌المللی دارد، هستیم.

 

توکلی یادآور شد: همچنین کاشت حلزون و طرح غربالگری اوتیسم‌ در دستور کار بهزیستی استان در سال جاری خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: امسال برای اولین بار صاحب گروه تئاتر نابینایان در استان شدیم که همه خدمات بهزیستی استان با هدف اصلاح نگرش و حضور معلولین در جامعه است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است