فعالیت های ورزشی در حفظ و ارتقا سطح سلامت افراد معلول مهم است

فعالیت های ورزشی در حفظ و ارتقا سطح سلامت افراد معلول مهم است

10 اردیبهشت 1396

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: فعالیت های ورزشی در حفظ و ارتقا سطح سلامت افراد معلول مهم است و باید به این امر توجه شود.

 

 محمدرضا مظلومی  در مجمع سالیانه هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز ولادت امام حسین (ع )خاطر نشان کرد: ورزش نابینایان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است و ۱۷ سال از قدمت این فدراسیون می گذرد.

 

وی با تاکید بر اینکه کار در این فدراسیون و رشته عشق می خواهد، اظهار داشت: زمانی شعار جهانی این بود که مشکل معلول، مشکل خود او می باشد، ولی امروز مشکل معلول، مشکل جامعه نیز خواهد بود و دولت و مردم باید در کمک کردن به معلولان و نابینایان دریغ نکنند.

 

مظلومی با بیان اینکه بین ۵ تا ۷ درصد از جامعه را معلولان تشکیل داده اند، تصریح کرد: باید به آن ها کمک کنیم تا مانند افراد سالم از امکانات و امتیازات  جامعه استفاده کنند و خوشبختانه در بعضی از بند ها قانون اساسی به کمک ارگان ها و سازمان در این باره اشاره شده است.

 

وی از اضافه شدن رشته بولینگ برای آقایان و رشته جودو برای بانوان خبر داد و افزود: در نظر داریم  حتی ۱ ورزشکار خانم را به مسابقات جاکارتا اعزام کنیم.

 

 مظلومی از وجود ۸ رشته برای آقایان در ورزش ها نابینایان و کم بینایان خبر داد و افزود: از سال گذشته کارهای زیر ساختی و استعداد یابی در این رشته شروع شده است و در سال جاری نیز ادامه دارد که در آذر ماه ۹۵ مسابقات جوانان آسیایی در امارات پیش رو داریم. ورزشکاران زنجان نیز در این مسابقات امیدواریم حضور داشته باشند و فدراسیون نیز حمایت کافی را خواهد داشت.

 

وی استان زنجان را در ورزش فعال دانست و خاطر نشان کرد: امکانات کشور محدود می باشد و این شرایط را باید قبول کنیم و جایگاه ورزش نابینایان را در کشور پیدا کنیم.

 

مظلومی ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۳۴۰ سکه بین قهرمانان نابینایان و کم بینایان که در سال ۹۴ و ۹۵ افتخار آفرینی کرده اند، اهدا شده است.

 

وی آمادگی فدراسیون مبنی بر بعد آموزشی مربی گری در استان زنجان را اعلام کرد و افزود: کلاس ها مربی گری متعددی اجرا خواهد شد و کلاس ها مربی گری در رشته فوتبال نابینایان و کم بینایان بعد از ماه مبارک رمضان انجام می گیرد.

 

مظلومی از افتتاح اولین زمین چمن مصنوعی مخصوص نابینایان در شیراز در چند روز آینده خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیون تومان برای چمن این مجموعه از طرف بهزیستی داده شده است و ۵۰ میلیون دیگر در آینده تزریق خوهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد:برای معلول کار کردن سخت است و عشق می خواهد، استعداد ها زیادی استان زنجان وجود دارد و نسبت به عملکرد استان ها به آن ها در سال جاری امتیاز دهی خواهند شد و به دنبال آن هستیم که جایگاه ورزش نابینایان را در کشور پیدا کنیم.

 

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان کشور، فعالیت های ورزشی را در حفظ و ارتقاسلامت افراد معلول مهم خواند و گفت: در صورت حمایت های مادی و معنوی می توان ورزش این قشر از جامعه را به جایگاه واقعی خود رساند.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است