نرخ معلولیت در استان بیشتر از میانگین کشوری است

نرخ معلولیت در استان بیشتر از میانگین کشوری است

11 اردیبهشت 1396
 سید علیرضا موسوی امجد گفت: تعداد 18 هزار و 563 نفر زن و هفت هزار و 539 نفر مرد از مزایای این دوره‌های آموزشی تخصصی بهره مند شدند.
 
 
وی افزود: پنج هزار و 413 نفر از این افراد گروه دانش آموزان اول دبیرستان تا مقطع دیپلم و پنج هزار و 100 نفر نهضت سواد آموزی،6 هزار و 89 نفر گروه‌های اجتماعی و سه هزار و 500 تن از بسیج، دانشگاه‌ها، اداره‌ها و عشایر بودند.
 
 
 موسوی گفت :26 هزار و 102 نفر سال 95 در دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت شرکت کردند.
 
 
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد:یکی از برنامه‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌ها، اجرای برنامه‌های آگاه سازی پیشگیرانه از معلولیت‌ها در کشور برای افراد 15 تا 44 سال است.
 
 
موسوی بیان کرد :دانش آموزان دختر و پسر مقطع سوم دبیرستان در نظام قدیم و یازدهم متوسطه در نظام جدید جزء گروه هدف دانش آموزی طرح اطلاع رسانی ویژه کاهش معلولیت در جامعه است.
 
 
وی عنوان کرد: مربیان آموزش دهنده دارای دکترای تخصصی، دکترای حرفه‌ای، کارشناسی ارشد و کارشناسی در رشته‌های پزشکی مامایی، پرستاری بهداشت، آموزش بهداشت و مشاوره ژنتیک دارای کارت صلاحیت از بهزیستی هستند.
 
 
موسوی گفت: نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد است که این میزان معلولیت یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
 
 
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
 
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است