رئیس بهزیستی:نامزدها حرمت قشر ضعیف را دستاویز تبلیغات قرار ندهند

رئیس بهزیستی:نامزدها حرمت قشر ضعیف را دستاویز تبلیغات قرار ندهند

13 اردیبهشت 1396

انوشیروان محسنی بندپی  با استقبال از توجه کاندیداها به قشر محروم جامعه، افزود: توجه به محرومان، دغدغه رهبر معظم انقلاب و یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی است اما از این موضوع نباید تفسیرهای اشتباه شود و با وعده های بی پشتوانه به این قشر از جامعه ، حرمت و شان آنها را زیر سئوال برد.


وی خاطرنشان کرد: عزت مردم از هر چیزی گرانبهاتر است ؛ متاسفانه مشاهده می شود در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ، برخی از کاندیداها شعار پرداخت پول به قشر ضعیف جامعه سر می دهند که این موضوع، خود تبعات و آسیب های جدی در پی دارد.


محسنی بندپی تصریح کرد: گاهی این وعده ها هیچ ضمانت و راهکار اجرایی ندارد و با توجه به اینکه هیچ محل درآمدی برای پرداخت این منابع، تعریف و مشخص نشده است ، این نگرانی عمیقا وجود دارد که برخی به دنبال جلب رای از تنگناهای مالی قشر کم بضاعت جامعه هستند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پرداخت این مبالغ ماهانه به همه مردم ، مشکلی را حل نمی کند.


محسنی بندپی با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه ها ، افزود: پرداخت یارانه ها به شکل فعلی از ابتدا اشتباه بود و چند برابر پولی که به مردم پرداخت می شود از جیب آنها خارج می شود و عملا این یارانه سودی به کسی نمی رساند.


وی اظهار داشت: اگر این سرمایه ها در جهت درستی برای رفع محرومیت هزینه شود، بطورقطع شاهد گره گشایی بسیاری از مشکلات محرومان هستیم؛ توجه به محرومان -که مدنظر انقلاب است -، تلاش برای ارتقای سطح زندگی مردم و بی نیازی آنان از پوشش های حمایتی است.


وی یادآور شد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته است و با تلاش های صورت گرفته ، مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به سه برابر افزایش یافت و البته جای تعجب است که هنوز برخی نامزدها از این موضوع بی اطلاع هستند و شعار آن را سر می دهند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تسهیل گری اشتغال برای بیش از 48 هزار نفر و کمک به تسهیل اشتغال نزدیک به 24 هزار نفر از معلولان و نیازمندان از طریق پرداخت سهم بیمه کارفرمایی، خویش فرمایی و یارانه ارتقای کارایی از اقدامات مهم و به ثمر نشسته در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای اقشار محروم جامعه بود.


محسنی بندپی افزود: در دولت یازدهم توجه به آسیب های اجتماعی به صورت ویژه ،دیده شد و گسترش اورژانس های اجتماعی به عنوان یک راهبرد در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت.


وی اضافه کرد: تعداد اورژانس های اجتماعی تا قبل از دولت یازدهم تنها 27 مورد بود که در دولت تدبیر و امید ، 70 اورژانس اجتماعی جدید راه اندازی شد و امسال 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در 140 شهر بالای 50 هزار نفر راه اندازی خواهد شد.


محسنی بندپی گفت: از اثربخشی این اورژانس ها همین مثال کافی است که با مداخله بهنگام نیروهای اورژانس اجتماعی در سال 94، حدود چهار هزار و 240 نفر از خودکشی نجات یافتند.


وی افزود: یکی از اقدامات شاخص دولت در موضوعات اجتماعی ، ثبت الکترونیکی طلاق با همکاری قوه قضائیه است که این طرح برای نخستین بار در سال گذشته در استان خراسان رضوی اجرایی شد و از بیش از یکهزار طلاق در کمتر از یک سال جلوگیری کرد که امسال در 11 استان دیگر کشور نیز اجرایی خواهد شد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ، اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج برای جلوگیری از معلول زایی را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: با اجرای این طرح سالانه از تولد 30 هزار کودک معلول پیشگیری خواهد شد.


محسنی بندپی افزود: واگذاری مسئولیت اجرای ماده 16 مربوط به معتادان متجاهر با پذیرش الزامات و شرایط بهزیستی به این سازمان سپرده شده و ارائه الگوی دادگاه درمان مدار و با همکاری قابل تحسین دستگاه قضا در این خصوص ، نمونه ای از عملکرد درخشان بهزیستی در سال 95 است.


وی یادآور شد: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر تا پایان دولت دهم تنها 400 نفر بود که این ظرفیت در دولت تدبیر و امید به 10 هزار نفر افزایش یافت که علاوه بر آن با پروتکل های درمانی ، حرفه آموزی، اشتغال و مسکن همراه است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: استقرار دبیرخانه شورای عالی سالمندان در سازمان بهزیستی ، اجرای طرح نماد به عنوان بزرگ ترین طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید ، توجه ویژه به مسکن معلولان ، ارائه لوازم توانبخشی و تجهیزات به معلولان ، مناسب سازی اماکن و معابر جهت تسهیل امر تردد معلولان ، جانبازان و سالمندان، ارائه خدمات مشاوره ، جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر و اجرای چند طرح علمی و عملی برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی و همچنین جذب مشارکت خیرین در حوزه اجتماعی در دولت یازدهم صورت گرفت.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است