کمیته پارالمپیک ایران نمونه چگونگی پیشرفت در پارالمپیک جهان است

کمیته پارالمپیک ایران نمونه چگونگی پیشرفت در پارالمپیک جهان است

17 اردیبهشت 1396

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک که در ایران به سر می برد تاکید کرد که کمیته ملی پارالمپیک ایران می تواند نمونه چگونگی پیشرفت در پارالمپیک جهان باشد.

 

 «فیلیپ کریون»، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک که در ادامه سفر به ایران عازم استان فارس شده بود، آخرین نشست خود در این استان را با مسئولان ورزش، بهزیستی و بناید شهید فارس برگزار کرد. این نشست با حضور مسعود اشرفی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک، حیدرعلی کامیاب، مدیرکل اداره ورزش و جوانان، رجبعلی راهی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید اسلام موسوی، معاون اداره ورزش و جوانان و سیدمرتضی موسوی، مدیر کل بهزیستی و مسئولان ورزشی استان فارس برگزار شد.



در این نشست ابتدا حیدر علی کامیاب از سفر رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به شیراز و توجه ویژه فیلیپ کریون به ورزش پارالمپیکی فارس تشکر کرد و گفت: شیراز زیرساخت های خیلی خوبی را برای ورزشکاران معلول و پارالمپیکی دارد و در حال توسعه  و گسترش زیرساخت ها و اماکن ورزشی برای ورزشکاران معلول و جانباز استان هستیم و امیدواریم استان فارس بتواند میزبان دور بعدی مسابقات جانبازان و معلولان باشد.

 

وی در ادامه به موفقیت های ورزشکاران پارالمپیکی استان فارس اشاره کرد و افزود: ۱۲ درصد مدال های کشور در سال گذشته مربوط به استان فارس بوده است و در بازی های پارالمپیک که هر چهار سال برگزار می شود بخش قابل توجهی از مدال ها مربوط به ورزشکاران این استان است. آمارهای خیلی خوبی از موفقیت های ورزشکاران استان فارس داریم و لازمه این موفقیت ها داشتن زیرساخت های مناسبی در مورد ورزش معلولان است که خوشبختانه این اتفاق درحال رخ دادن است. از طرفی نیروی انسانی خوبی داریم. همه مسئولان اعم از استاندار، مسئولان ورزشی، بهزیستی و بنیاد شهید استان فارس تیم خوبی هستیم که موفقیت های اخیر نتیجه مثبت این کار تیمی خوب است. از طرفی ورزش معلولان باید مثل ورزش های عادی توسعه پیدا کند.



کامیاب از فیلیپ کریون تشکر کرد و اظهار داشت: نگاه شما به ورزش پارالمپیک خیلی مهم است. باید بتوانیم ورزش ورزشکاران جانباز و معلول را در سطح استان فارس توسعه دهیم. از زمانی که به ورزش پارالمپیکی فارس و بویژه خانواده بهمن گلبارنژاد اختصاص دادید، تشکر می کنم. از طرفی نگاه آقای خسروی وفا به استان حمایتی است و خوشحال هستیم که در همه مراحل، ما را حمایت کردند.

 

در ادامه فیلیپ کریون گفت: باعث افتخار من است که به شیراز آمده و با ورزشکاران شما ملاقات کرده ام. از ۲۲ سال گذشته آقای خسروی وفا و مدت کمتری از آن هم آقای اشرفی را می شناسم. خوشحال هستم در اینجا با دوستان جدیدی در ورزش پارالمپیک آشنا می شوم.

 

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به دیدار خود با سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، اشاره کرد و افزود: در دیدار با وزیر ورزش گفته ام نحوه توجه به ورزش استان ها در توسعه ورزش پارالمپیک بسیار تاثیرگذار است. من برای تقدیر از ورزشکاران شما در استان فارس آمده ام، اما اتقاق بسیار مهمی که در استان شما در حال رخ دادن است و می تواند مسیر را برای شما هموار کند این است که شما افراد بسیار خوبی را در مجموعه خود دارید و به دنبال آن کمیته ملی پارالمپیک ایران بر مبنای افراد کارآمد بنا شده است و این باعث موفقیت ورزش پارالمپیک است. من در هر زمان و در تمام دنیا اعلام کرده ام که کمیته ملی پارالمپیک ایران می تواند نمونه چگونگی پیشرفت در پارالمپیک جهان باشد و نمی دانم گفتن این جمله درست است یا نه، اما می خواهم بگویم "مرسی شیراز".



در ادامه رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید استان فارس، به آمار تعداد جانبازان اشاره کرد و گفت: در بنیاد شهید به واسطه جنگ تحمیلی ۳۹ هزار جانباز داریم که صد و شصت نفر آنها مثل آقای مختار نورافشان قهرمان و نخبه ورزشی هستند. آنها در جنگ پهلوان و در ورزش قهرمان بوده اند. ما در این سازمان با درمان و دارو سروکار داریم، اما طبق آمار جانبازانی  که ورزش می کنند آمار هزینه درمانشان پنجاه درصد کاهش پیدا کرده است.



در پایان این نشست مدیر کل بنیاد شهید استان فارس از سوی ایثارگران فارس نشان ویژه یادبودشان را به فیلیپ کریون اهدا کردند.



در پایان سید مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس، گفت: سازمان بهزیستی شاید نمونه ای در خارج از کشور نداشته باشد، چون ما اقشار مختلف جامعه که مشکلات اجتماعی دارند سالمند و معلول و مانند اینها را تحت پوشش قرار می دهیم. محور کار ما با معلولان است و یکی از اساسی ترین کارهای ما در استان توجه به ورزش معلولان در بخش حرفه ای و همگانی است. نمونه موفقیت ورزشکاران ما در استان نایب قهرمانی تیم های نابینایان ما در کشور است. خوشحالیم که بتوانیم شرایط معلولان را به سمتی سوق دهیم که باعث توانمندسازی آنها شود.

 

 
فیلیپ کریون در ادامه بازدید و سفر خود در ایران امشب به اصفهان می رود و ضمن بازدید از اماکن ورزشی ویژه معلولان با مسئولان استانی و ورزشکاران پارالمپیکی و ورزشکاران این استان دیدار خواهد کرد.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است