اصفهان چهار سنبل شجاعت، الهام، اراده و برابری پارالمپیک را اجرا کرد

اصفهان چهار سنبل شجاعت، الهام، اراده و برابری پارالمپیک را اجرا کرد

18 اردیبهشت 1396

 مسعود اشرفی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک، در این جلسه که محمدرضا آقاباباگلیان، رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان اصفهان، حمیدرضا ساکت، رئیس تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی قاسمی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری و محمدصادق پسندیده و آمنه احمدی؛ دبیر و نایب رئیس بانوان هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان اصفهان حضور داشتند، از مسئولان استان اصفهان تشکر کرد و با اشاره به بازی فیلیپ کریون در سالن بسکتبال باویلچر گفت: آقای کریون فدراسیون جهانی بسکتبال باویلچر را تاسیس کرده است و شجاعتی که به خرج داد باعث تقدیر است.

 

وی در خصوص تاسیس مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان اظهار داشت: تاسیس دومین مجموعه اختصاصی ورزش جانبازان و معلولان کشور در شهر اصفهان باعث افتخار است، چون فضایی را برای ورزش معلولان استان فراهم می کند تا بر تعداد ورزشکاران پارالمپیکی این استان اضافه شود.

 

در ادامه محمدرضا آقاباباگلیان، مسئول هیات ورزش های جانبازان و معلولان از حضور رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و دبیر کمیته ملی پارالمپیک ایران در استان تشکر کرد و گفت: بازیکنان پارالمپیکی استان اصفهان استحقاق خدمات بیشتری جهت رسیدن به سکوهای جهانی دارند. این مجموعه می تواند به افزایش زمینه های افتخارآفرینی ورزشکاران استان اصفهان در جهان و پارالمپیک کمک کند.

 

وی همچنین به میزبانی اصفهان در آذرماه اشاره کرد و افزود: استان اصفهان آذرماه امسال میزبان مسابقات خواهرخوانده ها است و برگزاری این مسابقات یکی از افتخارات ماست.

 

در ادامه این نشست که علی نادری، دارنده مدال طلای بازی های پارالمپیک آتن در ماده پرتاب نیزه، علیرضا افتخاری، سید جلال حسینی، قاسم جوانی، ایمان بک زاده، بازیکن بسکتبال با ویلچر و زینب ملکی، بانوی والیبال نشسته ایران در بازی های پارالمپیک ریو حضور داشتند، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: حضور من در یکی از زیباترین شهرهای جهان و حضور در کنار دوستان پارالمپیکی باعث افتخار است. نخستین نکته ای که در این شهر به چشم من خورد و اهمیت دارد، تجهیزات ورزش های جانبازان و معلولان است که شما با ساخت این مجموعه ورزشی و امکاناتی که توانستید برای ورزشکاران مهیا کنید توانستید چهار سنبل جنبش پارالمپیک یعنی شجاعت، الهام، اراده و برابری را به منصه ظهور برسانید. شما توانستید به این هدف جنبش پارالمپیک که همه برابر هستند، برسید.

 

کریون اظهار داشت: نمی خواهم از واژه معلول استفاده کنم چون هیچ یک از ما معلول نیستیم و فردیت خودمان را داریم.

 

وی با اشاره به صحبت کاپیتان بسکتبال باویلچر زنان استرالیا در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن گفت: ورزشکاران پارالمپیک وقتی برای فکر کردن به اعضایی که کارایی خود را از دست داده اند، ندارند و فقط  به توانایی قسمت های دیگر بدن فکر کنند و کارایی آن را به حداکثر می رسانند. یعنی کاری که به آن موفقیت و شادی می گوییم.

 

وی در ادامه از علی نادری، دارنده مدال طلای پرتاب نیزه دو و میدانی بازی های پارالمپیک آتن تقدیر کرد.

 

در پایان نیز ورزشکاران و بازیکنان پارالمپیکی نظرات و مشکلات خود را با فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، درمیان گذاشتند و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است