یوسف‌زاده: امید به کسب یک مدال در جودوی نابینا در باکو داریم

یوسف‌زاده: امید به کسب یک مدال در جودوی نابینا در باکو داریم

18 اردیبهشت 1396

سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از اعزام سه جودوکار به این رقابت‌ها خبر داد و گفت: امیدوارم از بین سه ورزشکار اعزامی به این بازی‌ها، در یک وزن به مدال دست پیدا کنیم.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده  درباره وضعیت جودوکاران نابینا و کم‌بینا اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: در این بازی‌ها با وجود این که انتظار داشتیم با تیم کاملی اعزام شویم، اما شرایط کشور میزبان به شکلی بود که تنها در سه وزن ۷۳ کیلوگرم مهدی بروجلو، ۹۰ کیلوگرم محمدعلی شنانی و ۱۰۰+ کیلوگرم احسان موسی‌نژاد امکان حضور در این بازی‌ها را پیدا کردند. البته این نفرات چون در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات آسیا – اقیانوسیه ازبکستان نیز قرار دارند، بلافاصله پس از بازگشت از باکو آذربایجان یکم خردادماه برای شرکت در این رقابت‌ها راهی ازبکستان خواهند شد.

 

او در پاسخ به این پرسش که چقدر شانس کسب مدال در سه وزن اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی را دارید؟ خاطرنشان کرد: آذربایجان چون خود مهد جودو است و بهترین تیم‌ها در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارند، پیش‌بینی کسب مدال تا حدودی سخت است. البته این دلیل منطقی نیست و جودوکاران ما باید رقابت سختی را به نمایش بگذارند تا حداقل از بین سه وزن اعزامی، در یک وزن به مدال دست پیدا کنیم تا در ارتقای جایگاه کاروان اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشیم.

 

سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان در پاسخ به این پرسش که آیا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برای شما اهمیت دارد یا بازی‌های آسیا – اقیانوسیه؟ گفت‌: هر دو تورنمنت برای ما حائز اهمیت است و به دنبال مدال‌آوری هستیم. اما چون آسیا – اقیانوسیه رنکینگ دارد، برای افزایش امتیازات خود باید در این رقابت‌ها از تمام پتانسیل‌ خود و با ترکیب کامل (هشت جودوکار) استفاده کنیم تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم.

 

وی گفت‌: با توجه به این که کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان بهترین شرایط را برای آماده‌سازی تیم‌ ‌ملی در مدت حضورشان در اردوها فراهم کرده‌اند اگر این اردوها با همین امکانات و شرایط تداوم داشته باشد، این قول را می‌دهم که در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

 

یوسف‌زاده در پایان از اعزام تیم‌ ‌ملی جودو نابینایان و کم بینایان به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در ۲۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت‌: رقابت‌های جودوی نابینایان و کم‌بینایان ۲۳ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ادامه‌ خواهد داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است