3 کشور از شرکت در بازی های کشورهای اسلامی انصراف دادند

3 کشور از شرکت در بازی های کشورهای اسلامی انصراف دادند

23 اردیبهشت 1396

 چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی فردا (جمعه) ساعت ٢١:٣٠ به وقت محلی در ورزشگاه المپیک باکو اغاز می شود اما با انصراف این سه کشور تعداد شرکت کنندگان از ٥٧ به ٥٤کشور کاهش یافت.


‎کمیته برگزار کننده بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی تایید کردند که مدارکی از این سه کشور دریافت کرده اند که نشان می دهد، ورزشکاران آنها در این رقابتها شرکت نمی کنند.


پیش از این قرار بود که تیم کویت به طور مستقل و تحت پرچم فدراسیون کشورهای همبستگی در این بازیها شرکت کند که میسر نشد.


کمیته مستقل ورزش آفریقا نیز بحران های مالی رییس کمیته ملی المپیک لیبی «عثمان گانایین» را دلیل این کناره گیری عنوان کرد اما هیچ دلیلی برای انصراف سودان مطرح نشده است.


این دوره از بازی ها با حضور نمایندگان ٥٤کشور همکاری های اسلامی در 22رشته ورزشی از روز 22 اردیبهشت ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز می شود.


‎از بین 22رشته ورزشی پنج رشته درقالب تیمی فوتبال، والیبال، بسکتبال سه نفره، هندبال و واترپلو هستند و ورزش های زورخانه ایی و جودو نابینا و کم بینایان برای نخستین بار به این رشته ها اضافه شدند.


کاروان ایران نیز با ترکیب 280نفر (127ورزشکارمرد و31ورزشکار زن ) در 20رشته به غیر از فوتبال و هندبال از 16فدراسیون ورزشی حضور دارند.


‎تنها رشته تیمی حاضر ایران در این بازی ها والیبال است که بلندقامتان جوان به جای تیم بزرگسالان در این رقابت ها حضور دارند. همچنین به دارندگان مدال طلا ،نقره و برنز قهرمانان کشورمان به ترتیب 20،12 و 8 سکه پاداش داده خواهد شد.


‎ایران در سومین دوره این بازی ها به میزبانی اندونزی با 87ورزشکار تنها در 6رشته با کسب 30 مدال طلا، 17 نقره و 11 برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است