توزیع توپ بوچیا در بین دانش آموزان مدرسه استثنایی

توزیع توپ بوچیا در بین دانش آموزان مدرسه استثنایی

31 اردیبهشت 1396
 محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در پرتو  فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی است که زمینه‌ لازم برای  ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است فراهم می شود.
 
 
جعفری افزود: کودکان استثنایی معمولاً با قرار گرفتن در محیط‌های شاد و هیجانی ورزش، تخلیه روحی شده و روحیه سادگی، یک رنگی و صداقت آن ها نیز افزایش می‌یابد.
 
 
وی ادامه داد: با توجه به  اهمیت و جایگاه حرکات و فعالیت های بدنی و ضرورت آن در امر توانبخشی و پیشگیری از مشکلات ساختار قامتی، عضلانی و عصبی، طراحی فعالیت ها و حرکات ورزشی برای دانش آموزان ذهنی و جسمی در راستای توانبخشی و تقویت و بازپروری  آنها بسیار حائز اهمیت است.
 
 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بر همین اساس و با همکاری مسئولین  آموزش و پرورش فارس و هماهنگی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین، 2 سری توپ سخت و نرم پوچیا خریداری و در اختیار دانش آموزان مدرسه استثنایی گلهای شیراز قرار گرفت.
 
 
گفتنی است بوچیا نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و حضور درمسابقات برون مرزی جهانی و پارالمپیک نیز آن را ادامه دهند.
 
 

در این ورزش  بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت خود را در زمین مسابقه تشخیص دهند و استراتژی های مختلف را در مقابل حریف یا حریفان خود به کار گیرند.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است