مهرورزی در دل کویر،گزارش بازدید کاری از کاشانه مهر کاشان؛ آشیانه

مهرورزی در دل کویر،گزارش بازدید کاری از کاشانه مهر کاشان؛ آشیانه

1 خرداد 1396

چهارشنبه سوم خردادماه خانم منصوره پناهی مدیر عامل به همراه جمعی از مدیران و کارکنان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد از موسسه نيكوكاري كاشانه مهر كاشان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی رعد؛ موسسه نيكوكاري  كاشانه مهرکاشان  به منظور آموزش، توانبخشی و اشتغال توان­ یابان کاشانی با حمایت گروهي از نيكوكاران شهر از دي ماه 1387 در منزل زنده ياد حاج محمد فرزانه در بافت قديمي شهر در محله «محتشم» به عنوان زادگاه و آرامگاه محتشم كاشاني شروع به كار کرد.

در این موسسه تعداد 100 نفر از توان­یابان دوره­ های مختلف آموزشی را به امید داشتن شغل و استقلال فردی پشت سر می­گذارند.

در ابتدای بازدید با حضور مسؤولان و کارکنان دو موسسه نشستی به منظور آشنایی فعالیت ­های کاشانه مهر برگزارشد.

این نشست که با خیرمقدم  علی پهلوانی مدیر عامل موسسه کاشانه مهر آغاز شد در ادامه فاطمه معیری از اعضای هیات مدیره به معرفی کلی فعالیت­های موسسه پرداخت و گفت: موسسه نيكوكاري كاشانه مهر كاشان با همت، تلاش و حمايت­هاي مادي و معنوي موسسه توسعه كاشان و تعدادی از خیرین تاسیس شده است.

وی افزود: در حال حاضر 100 نفر از توان یابان کاشانی در گروه­های معلولیتی مختلف شامل: فلج اطفال، ام اس، آسیب نخاعی، معلولیت ­های مادرزادی و ژنتیکی هر روزه با استفاده از سرویس­های ایاب و ذهاب از خدمات موسسه استفاده می­کنند.

در ادامه ایشان آماری از افراد دارای معلولیت شهر کاشان ارائه کرد که می­توان به سکونت 6 هزار فرد معلول در کاشان اشاره داشت. از این تعداد 2500 نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند. نکته قابل توجه در ارائه آمار فراوانی معلولیت در گروه معلولیت­ های ذهنی و ناشنوایی بود.

اصغر خبیری با توضیحاتی درباره کارگاه­ های حرفه آموزی موسسه گفت: در موسسه رعد کاشان کارگاه­ های قلم زنی، نقاشی، خیاطی، قلاب بافی و عروسک بافی، کیف دوزی و ... فعال است. همچنین برای گروهی از توان ­یابان محروم از تحصیل، کلاس­های آموزشی برگزار می­شود. همچنین در یک پروژه شغلی تعدادی از کارآموزان موسسه با همکاری موسسه­ ای سینمایی دوره آموزشی انیمیشن سازی برگزار کرد. که پس از پایان دوره کاراموزان می­توانند انیمیشن تولید کنند.

علی پهلوانی مدیر عامل موسسه با بیان اینکه شناخت مراکز رعد از فعالیت ­های یکدیگر از موازی کاری جلوگیری می­کند، افزود: همکاری مراکز رعد با یکدیگر باعث هم­ افزایی توان تمام مراکز می­شود و ضمن جلوگیری از موازی کاری باعث افزایش فعالیت­ های از جمله در اشتغال زایی و فروش محصولات تولیدی توان­ یابان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از جمله فعالیت­ های موسسه اعزام توان­ یابان به سفر کربلا و پیگیری استفاده توان­ یابان از استخر و فروش محصولات در فروشگاه­های در سطح شهر است.

از دیگر فعالیت ­های برجسته موسسه رعد کاشان جلب حمایت مراکز دانشگاهی جهت درمان و توانبخشی توان ­یابان است که تشکیل پرونده پزشکی و ویزیت تخصصی، انجام آزمایش و درمان توان ­یابان با استفاده از سیستم ارجاع به پزشک را شامل می­شود.

رضا عابدینی استاد دانشگاه و مسؤول بخش حامیان دانشگاهی در این جلسه گفت: در پروژه حامیان دانشگاهی، روسای دانشگاه­ های کاشان و پزشکان متخصص، همکاری صمیمانه و قابل تقدیری در زمینه درمان توان­ یابان دارند. در حال حاضر 27 پزشک متخصص کاشانی و یک آزمایشگاه درمان توان­ یابان این موسسه را به خوبی انجام می­دهند و تنها دغدغه مسؤولان این موسسه کمبود نیروی متخصص ارتوپدی و فیزیوتراپی در شهر کاشان است.

در ادامه نشست شیرین گیوه چی مسؤول مشارکت­های مردمی موسسه کاشانه مهر گفت: با توجه به اعتبار اجتماعی بالای اعضای هیات امنا و هیات مدیره، اقبال عمومی برای کمک به موسسه قابل توجه است. در کاشان به دلیل کوچک بودن شهر و شناخت بالای مردم از یگدیگر، این اعتماد عمومی در جلب حمایت موثر است.

سپس راضیه مبشری مسؤول روابط عمومی کاشانه مهر تشکیل بانک اطلاعات نیکوکاران، ارتباط مستمر با خیرین، به روز رسانی وب سایت موسسه و حضور در نمایشگاه ­های مختلف در طول سال و انتشار اخبار و آگهی­ های معرفی فعالیت­ ها در نشریات را از جمله اقدامات این واحد برشمرد.

پس از پایان معرفی فعالیت­ های کاشانه مهر مدیران مجتمع رعد با همراهی اعضای هیات مدیره موسسه کاشانه مهر از بخش­های مختلف مرکز شامل: کلاس سواد آموزی و آموزش زبان انگلیسی و کارگاه ­های قلم­زنی،خیاطی، نقاشی،عروسک ­سازی، کیف دوزی بازدید کردند و از نزدیک با توان یابان به گفتگو پرداختند.

در ادامه منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد با تاکید بر روحیه شاد و پرنشاط و فضای پر انرژی حاکم بر روابط مدیران و کارکنان و توان­ یابان موسسه گفت: از جمله امور قابل توجه­ی که در اینجا شاهد بودم کمک گرفتن شما در انجام کارهای موسسه از توان­یابان است که برای من بسیار اهمیت دارد.

وی با تشریح نحوه عملکرد روش پشتیبانی اشتغال و نقش این روش جدید در ایجاد اعتماد به نفس و حفظ کرامت انسانی توان­ یابان افزود: از آنجا که کاشان یک شهر توریستی است توان­ یابان کاشان می­توانند با تولید محصولات صنایع دستی و عرضه آن در هتل ­ها و مکان­ های حضور گردشگران ضمن فروش محصولات تولیدی، درآمد خوبی هم داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر در مجتمع رعد ایجاد کارگاه­ های خود اشتغالی ویژه افراد معلول مانند مراکز پاسخگویی تلفنی (کال سنتر) به گونه­ ای که همه افراد دارای معلولیت در یک کارگاه کنار هم کار کنند، مورد توجه نیست؛ بلکه همچون سایر افراد جویای کار در مراکز مختلف برای آنها کاریابی می شود و در کنار سایر شهروندان به کار مشغول می­شوند.

در ادامه آقای مهندس سید قاسم لواسانی، مهندس عامری، فاطمه صادقپور، شهرزادچهره نگار، طبیه آقا حسینی، زینب رستگار مقدم، محمد رضا دشتی به بیان دیدگاه­های خود از فعالیت ­های موسسه کاشانه مهر کاشان و راه­های تقویت همکاری بین 2 موسسه به خصوص در زمینه اشتغال توان­یابان را تشریح کردند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است