۵۰ دانش آموز استثنایی در جزیره قشم تحصیل می کنند

۵۰ دانش آموز استثنایی در جزیره قشم تحصیل می کنند

23 خرداد 1396

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۵۰ دانش آموز این جزیره که دارای معلولیت های مختلف هستند در تنها مدرسه استثنایی قشم تحصیل می کنند.

 

 بهرام پوراشرف  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷ نیرو اداری و آموزشی در مدرسه استثنایی آموزش وپرورش قشم  مشغول امورات آموزشی دانش آموزان هستند، اظهار داشت: در حال حاضر امکان تحصیل دانش آموزان استثنایی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول فراهم است که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید عازم مرکز استان و شهر بندرعباس شوند.

 

این مسئول افزود: این دانش‌آموزان دارای معلولیت‌های مختلفی مانند نابینا و نیمه‌بینا، ناشنوا و نیمه‌شنوا، اوتیسم، کم‌توان ذهنی، جسمی و حرکتی هستند

 

پوراشرف سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس و تست های مختلف این سنجش را یکی از راه های شناخت دانش آموزان مشکل دار دانست و خاطر نشان کرد: در سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس مواردی همچون بینایی سنجی، شنوایی سنجی، سنجش هوش، قد و وزن و  غیره مورد سنجش قرار می گیرند و دانش آموزانی که نتوانند نمره لازم در تست ها را بیاورند به مراکز تخصصی تر ارجاع داده می شوند.

 

به گفته وی دانش آموزانی که در تست های تخصصی بدنی و هوشی مشکل دار  دانسته شوند که نمی توانند در مدارس استثنایی ثبت نام می شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش قشم اضافه کرد: فعالیت در مدارس استثنایی سختی و دشواری های بسیاری دارد که داشتن عشق و روحیه ایثار گری و خدمت به آنها از جمله فاکتور های مهم فرهنگیان برای فعالیت در این مدارس است.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است