سی و ششمین ویلچر ازمحل جمع آوری دور ریختنی ها درقزوین خریداری شد

سی و ششمین ویلچر ازمحل جمع آوری دور ریختنی ها درقزوین خریداری شد

28 خرداد 1396

 انجمن همیاران جوان سرمد با جمع آوری و فروش درب های دور ریختنی نوشابه سی و ششمین ویلچر را تهیه و به نیازمندان اهدا کردند.

 

 چند سالی است انجمن همیاران جوان سرمد در یک حرکت ابتکاری و با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت خود را آغاز کرده و با شعار «یک درب بطری، یک کار خیر» مردم را تشویق می کند تا با دور ریختنی ها وسایل توانبخشی مورد نیاز معلولان را تامین کند.

 

انجمن همیاران جوان سرمد در راستای فرهنگ سازی و تغییر نگاه مردم به بازیافت و انجام کاری بزرگ از یک شی کوچک و به ظاهر بی ارزش، از شهریور ۹۴ کارخود را آغاز کرده و با تبلیغات و اطلاع رسانی تاکنون توانسته با جمع آوری حدود ۵ تن درب پلاستیکی در شهرهای اقبالیه، محمدیه، تاکستان و شهر صنعتی البرز در حرکتی ابتکاری و خیرخواهانه با درآمد حاصل از فروش درب های پلاستیکی و کمک های خیرین شهر، ۳۶ ویلچر و سمعک خریداری و به نیازمندان اهدا کند.

 

با استفاده از درب های پلاستیکی به ظاهر بی ارزش همچنین تابلوهای ظریف دو بعدی و اسلیمی بسیار زیبایی برای فروش و استفاده در سطح شهر آماده شده است.

 

مردم می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای، فقط با جمع آوری درب های پلاستیکی که در اطرافشان می بینند در این کار خیر شریک شوند.

 

هدف همیاران در کنار اهداف عام المنفعه حفظ محیط زیست است و مردم می توانند درب های پلاستیکی خود را به پایگاه های تعیین شده در سطح شهر تحویل دهند.

 

در این راستا ۲۵ پایگاه در قزوین، ۱۲ پایگاه در شهر محمدیه و ۹ پایگاه در شهر اقبالیه برای درب های پلاستیکی دور ریختنی پیش بینی شده است.

 

در ایام لیالی قدر، سی و ششمین ویلچر همیاران همزمان با شهادت حضرت علی (ع) در روز بیست و یکم رمضان در ناحیه شهری مهرگان به یک مادر سالخورده که دچار بیماری آسم و سرطان معده بود اهدا شد.

 

همچنین درابتکاری دیگر تابلوی کار شده با درب های بطری به عنوان ظریف ترین وپرکارترین تابلوی دوبعدی اسلیمی ساخته شده با درب بطری در کشور توسط هنرمند همیاران، فاطمه نوری با طرح حوض ماهی در ابعاد دو متر در دو متر ساخته شد.

 

درآمد حاصل از سفارش و فروش تابلوهای درب بطری برای خرید تجهیزات پزشکی نیازمندان هزینه می شود.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است