توانمندسازی معلولین از اولویت های مهم بهزیستی است

توانمندسازی معلولین از اولویت های مهم بهزیستی است

31 خرداد 1396

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:بهزیستی بر توانمند کردن معلولین تأکید جدی دارد و ساختمانهای اداری و مجتمع های مسکونی نیازمند مناسب سازی است.

 

 محمد محمدی  در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی ، افزود: مناسب‌سازی معابر، محیط‌های شهری، ورودی ساختمان‌ها و بانک‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های پیگیری ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان زنجان است و باید دستگاهها همکاری لازم را با این موضوع داشته باشند.

 

وی از تصویب نصب علامت گویا در مراکز و مسیرهای پرتردد شهر برای نابینایان خبر داد و گفت: در راستای بهبود مناسب‌سازی شهری در جلسات بعدی مناسب‌سازی هر شهرستان به صورت متوالی توسط فرمانداران شهرستانها بررسی  می شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: روستای درسجین به عنوان روستای بدون مانع  است و  پیگیری مناسب‌سازی در سایر روستاهای پایلوت شهرستانهای استان در حال انجام است.

 

محمدی قیداری تاکید کرد: معلولان برای ورود با بانک‌ها و استفاده از عابر بانک‌های سطح شهر با مشکلات عدیده‌ای چون غیر هم سطح بودن، نداشتن رمپ جایگاه A.T.M و نبود بالابر مواجه هستند.

 

وی گفت: سال‌ها است که کارهای مناسب‌سازی انجام‌شده و  هدف، تأکید بر توانمندی معلولین است و  یک معلول باید در بحث توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: آماده شدن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای حضور معلولین در عرصه‌ها و استفاده از توانمندی‌های بالقوه آن‌ها در جامعه است و باید تشکل‌های غیردولتی  و عموم مردم نیز به‌درستی عمل کنند.

 

محمدی اظهار کرد: بهزیستی بر توانمند کردن معلولین تأکید جدی دارد و ساختمانهای اداری و مجمتع هامسکونی نیازمند مناسب سازی است و مناسب‌سازی شهری برای معلولان جسمی حرکتی نیازمند بستر فیزیکی و فرهنگی است.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است