آموزش های هنری توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه در نمایشگاه قرآن

آموزش های هنری توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه در نمایشگاه قرآن

21 خرداد 1396

محمد یکه دهقان  در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت غرفه فرشتگان زمینی دانش آموزان با نیازهای ویژه واقع در بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در این غرفه در کنار آموزش، فعالیت های قرآنی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


وی ادامه داد: دانش آموزان مدارس استثنایی با توجه به معلولیت های خود در هفت گروه جسمی - حرکتی، نابینا و کم بینا، ناشنوا و کم شنوا، کم توان ذهنی، اختلال یادگیری و رفتاری و چند معلولیتی دسته بندی می شوند که این افراد با توجه به توانایی های خود، آموزش های لازم در زمینه فعالیت هنری و قرآنی مورد علاقه شان را فرا می گیرند.


کارشناس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان داشت: این دانش آموزان شاید همانند افراد عادی، توانایی ذهنی نداشته باشند اما در برخی موارد توانمندی های آنها قابل رقابت با دانش آموزان عادی است.


یکه دهقان به تلاش های صورت گرفته به منظور سوق دادن فعالیت های هنری این دانش آموزان به سمت قرآن، نماز و عترت اشاره کرد و اظهار داشت: آثار مشبک، معرق و قالیبافی از جمله کارهای به نمایش درآمده دانش آموزان با نیازهای ویژه در نمایشگاه بین المللی قرآن امسال است.


وی خواندن قرآن به خط بریل توسط روشندلان و نابینایان معلم و دانش آموز، برگزاری مسابقه حدیث خوانی به خط بریل و نمایش کتاب و جزوه های دستورالعمل های قرآنی را از دیگر بخش های غرفه این دانش آموزان در بیست و پنجمین دوره برگزاری رویداد بزرگ قرآنی کشور برشمرد.


بنا به آمارهای موجود، حدود 12 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در 62 مدرسه استثنایی شهر تهران و به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.


بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافته و تا 26 خردادماه، همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است