صفحه لمسی هوشمند به افراد کم‌ بینا کمک میکند محیط پیرامون را بهتر درک کنند

صفحه لمسی هوشمند به افراد کم‌ بینا کمک میکند محیط پیرامون را بهتر درک کنند

14 تیر 1396

مهندسان دانشگاه EPFL سوییس، یک صفحه‌ی لمسی جدید توسعه‌داده‌اند که اشیا و مکان‌های مختلف را شناسایی می‌کند. این صفحه‌ی لمسی به افراد کم‌بینا کمک می‌کند که با محیط بیرون تعامل بیشتری داشته باشند. پیدا کردن مسیر هنگام راه رفتن، مشکلی مهم برای افراد دارای اختلال بینایی به شمار می‌آید. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

 

به عنوان بخشی از پروژه‌ی اروپایی BlindPAD دستگاه مجموعه‌ای از کلید است که کاربردهای متنوعی دارد. برای نمونه برای نمایش محل‌های تقاطع در خیابان و اشیا و سطح ناهموار زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای راهنمایی کاربران، صفحه‌ی لمسی از الگوهای متغیر تشکیل شده است که حرکت و جهت را مشخص می‌کند و موقعیت فرد کم‌بینا در محیط و چگونگی حرکت او در گام بعدی را نشان می‌دهد. این دستگاه با باتری کار می‌کند. این صفحه‌ی لمسی مجهز به بلوتوث است و به رایانه­ متصل می­‌شود. هدف پروژه‌ی BlindPAD فراهم کردن فناوری‌های گرافیکی و متنی برای افراد کم‌بینا است. به کودکان می‌توان با این صفحه‌ی لمسی در مدرسه آموزش داد.

 

دنیس مارت (Denis Maret) فرد کم‌بینایی که دستگاه صفحه‌لمسی را تجربه کرده است. هم‌اکنون افراد کم بینا برای رفتن به مکان‌های جدید از عصای سفید و جی‌پی‌اس صوتی استفاده می‌کنند. همانند یک وسیله‌ی نقلیه، جی‌پی اس به فرد کم بینا می‌گوید که در چه موقعیتی قرار دارد. این فناوری جدید افراد کم بینا را مستقل می‌کند. ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا با طرز کار صفحه‌ی لمسی آشنا شوید.

 

منبع : مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است