کهتری: به دنبال جذب مربی اروپایی تیروکمان هستیم

کهتری: به دنبال جذب مربی اروپایی تیروکمان هستیم

11 مرداد 1396

رییس انجمن تیروکمان پیرامون این پرسش که آیا نفرات شرکت کننده در چک، نفرات اعزامی به مسابقات جهانی چین را نیز تشکیل خواهند داد، گفت: چون هدف اصلی ما درچین کسب مدال است، بنابراین هیچ ضمانتی برای حضور نفرات شرکت کننده در چک در مسابقات جهانی چین نیست.

 

مجید کهتری پس از کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی جمهوری چک، در ارزیابی از وضعیت کمانداران برای شرکت در مسابقات جهانی چین اظهار کرد: در تورنمنت بین‌المللی چک پیش از این که هدف اصلی ما کسب مدال باشد، به دنبال بررسی و ارزیابی از وضعیت فنی و تکنیکی کمانداران معلول بود. ما به دلیل این که بعد از بازیهای پارالمپیک ریو هیچ مسابقه رسمی نداشتیم و تیم به مدت ۷ ماه از شرایط تمرینی به دور بود، با شرکت در تورنمنت بین‌المللی جمهوری چک به دنبال ایجاد شوک و آماده‌سازی کمانداران برای جهانی چین بودیم که در پایان این رقابت‌ها توانستیم ارزیابی قابل قبولی را از شرایط و وضعیت کمانداران برای شرکت در مسابقات جهانی چین کسب کنیم.

 

وی گفت: یکی از مسائل اساسی که تیم در تورنمنت بین‌المللی جمهوری چک با آن مواجه بود، بحث مهارت‌های ذهنی و روانی بود که باید سعی کنیم با تقویت و تمرکز بیشتر روی مهارت‌های ذهنی و رفع برخی مسائل و مشکلات در این زمینه کمانداران را در شرایط بهتری برای مسابقات جهانی چین آماده کنیم. البته مسائل انگیزشی کمانداران موضوع مهم دیگری است که باید به این امر مهم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. به اعتقاد من اگر کمانداری از نظر تکنیک و تاکتیک بهترین ورزشکار باشد، اما انگیزه کافی برای ادامه کار نداشته باشد، شرایط سختی برای مدال آوری خواهد داشت.

 

کهتری درباره جذب مربی خارجی برای تیم ملی تیروکمان معلولان افزود: دنبال این هستیم که یک مربی خوب و حرفه‌ای برای تیم ملی تیروکمان جذب کنیم، اما با توجه به تجربه‌ای که از حضور مربیان خارجی از کشورهای آسیای میانه، کره و اوکراین داشتیم، این بار تصمیم به استخدام مربی خارجی از کشور اروپایی هستیم که البته این مساله تا رقابت‌های جهانی چین امکانپذیر نیست و فرصت کافی تا این زمان برای جذب مربی خارجی نداریم.

 

رییس انجمن تیروکمان معلولان درباره عملکرد زهرا نعمتی در چک گفت: به خاطر آسیب دیدگی زهرا نعمتی و دور بودن وی به مدت طولانی از تمرینات، تصمیم بر این بود که وی در تورنمنت بین‌المللی چک شرکت نکند و او را برای مسابقات جهانی چین آماده کنیم. اما وی واقعا ورزشکار استثنایی است و با ۳ماه تمرین توانست رکورد جهان را بشکند و در رقابت‌های انفرادی، میکس و تیمی توانست به مدال دست پیدا کند. ما امید زیادی به مدال نعمتی، رحیمی، نوری و عباسپور در مسابقات جهانی چین داریم و معتقدم این کمانداران شایستگی کسب مدال طلا را در چین دارند.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات شرکت کننده در تورنمنت بین‌المللی جمهوری چک به جهانی چین نیز اعزام خواهند شد یا خیر؟ اظهار کرد: هیچ ضمانتی وجود ندارد کسانی که عازم چک شدند به مسابقات جهانی چین نیز اعزام شوند. بلکه سعی ما بر این است قبل از اعزام به چین رکوردگیری دیگری از کمانداران داشته باشیم تا بهترین‌ها را راهی چین کنیم. بنابراین از ۱۴ مرداد که اولین اردوی تیم ملی برای شرکت در چین آغاز و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد، بعد از پایان این اردو از کمانداران رکوردگیری به عمل می آید و کمانداران اعزامی به چین را مشخص خواهیم کرد.

 

وی در پایان زمان اعزام تیم به مسابقات جهانی چین را هشتم شهریور عنوان کرد و افزود: اینکه به مسابقات جهانی چین نیز  همانند چک ۱۴نفر اعزام کنیم یا نه؟ مشخص نیست. سعی ما این است که بهترین‌ها را که شانس زیادی برای کسب مدال دارند در هر ۳بخش انفرادی، تیمی و میکس ریکرو و کامپوند زنان و مردان عازم چین کنیم تا موفق به کسب مدال شویم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است