استقبال از مدال آوران گلستانی تیم ملی ناشنوایان

استقبال از مدال آوران گلستانی تیم ملی ناشنوایان

13 مرداد 1396

 این ورزشکاران از رقابت های بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان جهان در شهر 'سامسون' کشور ترکیه، 2 مدال برنز در رشته های انفرادی و 2 عنوان چهارمی در رشته های تیمی برای گلستان به ارمغان آورده اند.


در این رقابت ها 'علیرضا رائیحی' عضو تیم ملی کشتی ناشنوایان در دیدار رده رده بندی موفق شد با برتری در برابر حریف به مدال برنز برسد، 'محمد رزاقی' نیز در رشته تکواندو پس از برتری در دیدار رده بندی در برابر حریف خود دومین مدال برنز ملی پوشان گلستانی تیم های ملی ناشنوایان را کسب کرد.


همچنین 'رحمت کلته'، 'محمود علی مردانی' و 'ابراهیم کیخا' گلستانی های تیم ملی والیبال ناشنوایان به همراه این تیم چهارم این رقابت ها شدند.


'حامد گرگانی' عضو تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان نیز به همراه سایر بازیکنان این تیم در جایگاه چهارم قرار گرفت.


مدیر کل ورزش و جوانان گلستان در حاشیه این مراسم در خصوص تلاش برای حل مشکلات این قشر از جامعه ورزش به خبرنگار ایرنا گفت: این اداره کل با تامین و فراهم کردن زیرساخت های ورزشی تخصصی سعی در حمایت از این قشر دارد.


بهمن طیبی افزود: از سوی دیگر هموار کردن مسیر دستیابی به مدال و اعزام های برون مرزی از اقداماتی است که می توانیم برای این ورزشکاران و مدال آوران انجام دهیم.


وی در خصوص استخدام و اهدای جوایز ورزشکاران ناشنوا که موفق به کسب مدال در رقابت های برون مرزی، بین المللی و جهانی می شوند، گفت: متاسفانه در قانون تجلیل از قهرمانان و مدال آوران پاراالمپیک، واژه ای به نام 'ناشنوایان' ذکر نشده و این کار را با مشکل مواجه کرده است که هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی در اصلاح این قانون دارند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است