۳ میلیون تومان هزینه ماهانه نگهداری معلولان ضایعات نخاعی

۳ میلیون تومان هزینه ماهانه نگهداری معلولان ضایعات نخاعی

12 شهریور 1396

 کاظم البرزکو‌ه معاون انجمن حمایت از معلولین‌ ضایعات نخاعی ایران در مراسم رونمایی‌ از دستگاه حمل بیمار‌ که صبح امروز در پژوهشگاه ابن سینا دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: معلولیت‌، معلول پرور است و برای نگهداری معلولان‌ ضایعات نخاعی ماهانه‌ 3 میلیون تومان هزینه می‌شود.

 

 وی بیان کرد: معلولان ضایعات نخاعی بیشتر در جابجایی و حمل و نقل با مشکل مواجه هستند تا جایی که حدود یک میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان صرف افرادی می‌شود که معلولان را جابجا‌ می‌کنند و ما امیدواریم با استفاده از این تکنولوژی‌ بتوانیم اندکی از سختی‌های نگهداری معلولان در منزل را کاهش دهیم.

 

 معاون انجمن حمایت از معلولین‌ ضایعات نخاعی ایران عنوان کرد: مدل خارجی این دستگاه سالهاست‌ در بازار وجود دارد و من خودم از آن استفاده می‌کردم شهرداری نیز در مناسب‌سازی منازل معلولان‌ اقدام‌های خوبی انجام داده و بسیاری از منازل این افراد دارای دستگاه بالابر‌ است.

 

 البرزکوه‌ تأکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها مستأ‌جر هستند و نمی‌توانند دستگاه بالابر‌ را برای منازلشان‌ نصب کنند بنابراین این دستگاه می‌تواند کمک شایانی‌ به حمل و نقل معلولان و افراد کم‌توان جسمی بکند.

 

 وی یادآور شد: بهره این دستگاه خیلی بیشتر از هزینه‌ای است که برای خرید آن صرف می‌شود.

 

 در ادامه مراسم نوروز‌شاد عضو مجمع خیّر‌ین سلامت کشور اظهار کرد: خیّران‌ بیش از 50 هزار میلیارد تومان کمک کردند و این کمک مالی آنها در اختیار 4 هزار و 400 مراکز بهداشتی و درمانی قرار گرفت که ما باید خیّران‌ را به مشارکت هر چه بیشتر به سلامت کشور ترغیب کنیم.

 

 در ادامه مراسم ندا انیسی‌ مدیر داخلی و عضو هیأت مدیره انجمن حمایت از دیستروفی‌ گفت: انجمن دیستروفی‌ عضلانی ایران از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده و دیستر‌وفی عضلانی نسبت به سایر بیماری‌های عضلانی بسیار ناشناخته است.

 

 وی افزود: اکنون هزار و 400 بیمار مبتلا به دیستروفی‌ در ایران شناسایی شدند البته این احتمال وجود دارد که با توجه به آمار جهانی حدود 30 یا 40 هزار نفر دچار این عارضه باشند که نیمی از مبتلایان به دیستروفی‌ ساکن تهران و بقیه ساکن شهرستان‌ها هستند.

 

 مدیر داخلی و عضو هیأت مدیره انجمن حمایت از دیستروفی‌ با بیان اینکه افراد دچار دیستروفی‌ با گذشت زمان توانایی حرکتی‌ خود را از دست می‌دهند، تأکید کرد:  در این افراد دست‌ها علاوه بر پاها نیز ناتوان‌ می‌شوند معمولاً والدین و مراقبان‌ بیمار دچار مشکلاتی همچون دیسک‌ کمر‌ و بیماری‌های گردن می‌شوند حتی بیمار نیز می‌تواند به علت جابجایی نامناسب دچار معلولیت ثانویه‌ شود.

 

 انیسی‌ تصریح کرد: افرادی که عضو انجمن دیستروفی‌‌ ایران هستند اغلب توانایی مالی پایینی‌ دارند‌ که خوشبختانه این دستگاه‌ در ایران ساخته شد و با قیمت مناسبی در اختیار بیماران قرار گرفت.

 

 وی اظهار کرد: در فاز اول 16 دستگاه از دستگاه حمل بیمار تولید شد و ما در فاز دوم قصد داریم که حدود 50 دستگاه را در اختیار افراد نیازمند به آن قرار دهیم، ما نیازمند  مشارکت بهزیستی‌ شهر تهران و بهزیستی‌ ایران هستیم همچنین انجمن ما، انجمنی خودجوش‌ و مردمی است و امیدواریم که بتوانیم از کمک خیّر‌ان نیز بهره‌مند شویم.

 

ابراز امیداوری برای استفاده از دستگاه حمل بیمار در ورزش جانبازان و معلولان 

در ادامه مراسم طباطبائیان‌ مدیر کل هیأت ورزش جانبازان و معلولان ارتش‌ استان تهران، عنوان کرد: ما امیدواریم که از این دستگاه حمل بیمار بتوانیم در ورزش جانبازان و معلولان نیز استفاده کنیم و در جهت کاهش درد و رنج بیماران گام برداریم‌.

 

 در ادامه مراسم دانا رئیس گروه روانپزشکی‌ بهزیستی کل کشور، گفت: 22 هزار نفر در ایران مبتلا به ضایعه نخاعی‌ هستند که از این میان 3 هزار نفر به ضایعه نخاعی گردنی دچار هستند.

 

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی‌ دستگاه دولتی است که اعتبارهای‌ محدودی دارد اما با وجود این امیدواریم بتوانیم بخشی از هزینه دستگاه حمل بیمار را پرداخت کنیم.

 

دستگاه حمل بیمار دارای 2 مدل حمل معلولان در منزل و بیمارستان‌

در ادامه مراسم حسین اسلامی عضو هیأت مدیره شرکت میثیا‌ صنعت، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی حدود 150 میلیون تومان در تأمین هزینه دستگاه حمل بیمار‌ کمک کرده است که یک، سوم این مبلغ پرداخت شده است.

 

 وی بیان کرد: دستگاه حمل بیمار دارای 2 مدل است این دستگاه برای حمل معلولان در منزل و حمل بیماران در بیمارستان‌ استفاده می‌شود. پرستاران و بهیا‌ران در اثر حمل بیماران در دراز مدت دچار ضایعات مختلفی می‌شوند که با وجود این دستگاه می‌توان از بروز این ضایعات جلوگیری کرد.

 

 اسلامی یادآور شد: در فاز اول 50 مورد از دستگاه حمل بیمار ساخته شد و اکنون در نظر داریم که سالانه 60 مورد از این دستگاه‌ تولید کنیم.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است