به ورزش نابینایان کم توجهی شده است/ قول طلای پارالمپیک لندن را می دهیم

به ورزش نابینایان کم توجهی شده است/ قول طلای پارالمپیک لندن را می دهیم

12 شهریور 1396

محمدرضا مظلومی  در مجمع سالیانه هیات ورزش نابینایان خراسان رضوی در مشهد افزود: این کم توجهی در حالی است که ورزشکاران نابینا و کم بینا در سال های اخیر رکوردهای بسیار از خود به جای گذاشته اند.


وی اظهار کرد: در 12 استان کشور حتی یک دفتر کار برای ورزشکاران نابینا وجود ندارد.


وی با بیان اینکه فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان بیش از دیگر فدراسیون ها نیاز به کمک دارد گفت: حمایت از ورزشکاران نابینا علاوه بر اجر معنوی برای حامیان، موجب می شود بسیاری از محدودیت های نابینایان به فراموشی سپرده شود.


مظلومی افزود: ادارات کل برخی استانها حتی با پرداخت هزینه، اجازه برگزاری مسابقات را به ما نمی دهند و با به تعویق انداختن مسابقات در روحیه ورزشکاران ما تاثیر منفی می گذارند.


وی اظهار کرد: با همین شرایط موفق شده ایم در پارا المپیک ریو یک مدال نقره در رشته فوتبال نابینایان و 2 مدال برنز در رشته دو و میدانی به دست آوریم که برای اولین بار در تاریخ پارا المپیک کشور به وقوع پیوسته است.


وی گفت: این قول را می دهیم که در مسابقات پارا المپیک لندن در سال 2020 مدال طلا در رشته دو و میدانی به دست آوریم.


مظلومی با انتقاد از افزایش نیافتن بودجه این فدراسیون از سال 88 تاکنون افزود: بودجه این فدراسیون 30 میلیارد ریال در سال است که علاوه بر تغییر نیافتن آن از سال 88 تاکنون، هر سال 20 تا 30 درصد آن پرداخت شده است.


وی در زمینه رشته های افزوده شده به این فدراسیون اظهار کرد: هم اکنون رشته بولینگ به صورت آزمایشی میان ورزشکاران نابینا در حال برگزاری است و درصورتی که حداقل امتیازات مسابقات آسیایی توسط ورزشکاران این رشته کسب شود از آذر ماه در لیست ورزشهای فدراسیون قرار خواهد گرفت.


وی گفت: اسکی نیز از دیگر رشته هاست که از سال آینده به رشته های این فدراسیون افزوده خواهد شد.


مظلومی افزود: هیات ورزش نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان این استان جایگاه ویژه در این فدراسیون داشته و با تلاش های بسیار گام های مثبتی در مسیر شکوفایی ورزشکاران این رشته برداشته است.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نتوانسته ایم کمک های مطلوبی به هیات ورزش نابینایان استان داشته باشیم اما آنها توانسته اند با پشتکار خود موفقیت های بسیار به دست آوردند.


کوروش صبوریان افزود: این هیات از جمله هیات های ورزشی است که مورد بی مهری قرار گرفته است.


وی اظهار کرد: با این حال اداره کل ورزش و جوانان استان با در اختیار قرار دادن سالن اختصاصی برای نابینایان توانسته است باری از دوش این هیات بردارد.


هم اکنون 55 هزار ورزشکار نابینا و کم بینا به صورت سازمان یافته در کشور مشغول فعالیت های ورزشی هستند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است