رشیدلمیر، سفیر کودکان بهشتی نیشابور در بازی‌های آسیایی ترکمنستان

رشیدلمیر، سفیر کودکان بهشتی نیشابور در بازی‌های آسیایی ترکمنستان

13 شهریور 1396

امین رشیدلمیر در بازی‌های آسیایی داخل سالن که در پایان شهریور سال جاری در ترکمنستان برگزار می‌شود، سفیر کودکان بی‌سرپرست و معلول بهشت نیشابور خواهد بود؛ وی به عنوان رئیس کمیته کشتی پهلوانی آسیا و سرپرست تیم ملی کشور در این مسابقات حضور دارد.

 

صدیقه صبریان مدیرعامل مرکز توان بخشی کودکان معلول بهشت نیشابور (هفده شهریور) در نشست خبری که در این مرکز برگزار شد، عنوان کرد:  این مرکز در خرداد ماه سال 80 به همت سازمان بهزیستی خراسان رضوی و نیشابور همچنین جمعی از خیرین آغاز به کار کرد و هم اکنون پذیرای بیش از 90 کودک معلول و بی‌سرپرست است؛ این کودکان به لحاظ معلولیت زندگی نباتی دارند.

 

 وی ادامه داد: قسمت اعظم هزینه‌های این مرکز توسط مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود؛ از تمام طیف‌ها از جمله آشپز و معلم و ورزشکار و نجار و... اعلام آمادگی برای کمک کرده‌اند.

 

 امین رشیدلمیر، پهلوان سال‌های 1380 و 1387 و دارای مدرک دکتری در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، در بازی‌های آسیایی داخل سالن که در پایان شهریور سال جاری در ترکمنستان برگزار می‌شود، سفیر کودکان بی‌سرپرست و معلول بهشت نیشابور خواهد بود.

 

او که به عنوان رئیس کمیته کشتی پهلوانی آسیا و سرپرست تیم ملی کشور در این مسابقات حضور دارد؛ در این نشست گفت: یکی از رسالت‌های اصلی فعالان حوزه ورزشی و فرهنگ در کشور رسیدگی به مواردی است که در حوزه پهلوانی تعریف شده است، مرام پهلوانی فقط به میادین ورزشی محدود نیست؛ یکی از رسالت‌های ما این است که بتوانیم سهمی در کمک به دیگران داشته باشیم.

 

رشیدلمیر اظهار کرد: من بسیار تحقیق کردم، قطعا اقشار نیازمند دیگری هم داریم ولی مظلوم‌تر از کودکانی که حتی توان اشاره کردن به نیازهایشان را ندارند، پیدا نکردم، این برای من یک توفیق است که به عنوان سفیر این کودکان نقش ایفا کنم.

 

وی افزود: این کار نمادین است و من به عنوان سفیر این کودکان فضای زندگی آن‌ها را برای دیگران تا حد توانم بازگو خواهم کرد و در حضور بزرگان ورزش آسیا و جهان و مسئولان آن جا شرایط این عزیزان را خواهم گفت تا به این کودکان که این شرایط را دارند، در همه جا و مخصوصا بهشت نیشابور توجه کنند.

 

رشیدلمیر درباره چگونگی آشنایی‌اش با این مرکز و نحوه فعالیت آن گفت: برای جشنواره خیریه غذا دعوت شدم و آن موقع بود که برای اولین بار به این مرکز آمدم و با نحوه فعالیت آن آشنا شدم؛ تا آخر عمر یکی از دغدغه‌های من همین کودکان هستند و هر کمکی که بتوانم برای آن‌ها انجام خواهم داد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است