سیامند رحمان: به فکر رکوردزنی در مسابقات جهانی نیستم/ فقط توکیو!

سیامند رحمان: به فکر رکوردزنی در مسابقات جهانی نیستم/ فقط توکیو!

15 شهریور 1396

قوی‌ترین پاراوزنه بردار جهان با تاکید بر اینکه برنامه ای برای رکوردزنی در مسابقات جهانی ندارد، گفت: هدف اصلی ام رکوردزنی تاریخیِ جدید در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

 

مراسم برترین ورزشکاران پارالمپین شامگاه پنج شنبه در ابوظبی امارات برگزار می شود و طی آن برترین های سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان بهترین ورزشکار مرد، بهترین ورزشکار زن، بهترین تیم، بهترین ورزشکار تازه کار مرد و بهترین ورزشکار تازه کار زن جایزه خود را دریافت می کنند.

 

برای برگزاری این مراسم هفته گذشته از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک، سیامند رحمان قوی ترین پارا وزنه بردار جهان به عنوان یکی از سه کاندیدای بهترین ورزشکار مرد معرفی شد. وی برای کسب عنوان برترین ورزشکار سال دو رقیب از کشورهای بلاروس و سوئیس را کنار خود می بیند. «ایهار بوکی» ۲۳ ساله که در پارالمپیک ریو  دو رکورد جهانی در ۱۰۰ متر پروانه S۱۳ و ۱۰۰ متر قورباغه SB۱۳ از خود بر جای بگذارد و در نهایت موفق به کسب ۶ مدال طلا و یک برنز شد. 

 

«مارسل هاگ» دیگر رقیب سیامند رحمان در مراسم بهتری های سال جاری میلادی است. این ورزشکار سوئیسی چهارمین حضور پارالمپیکی خود را در ریو تجربه کرد و موفق شد در مواد ۸۰۰ متر و ماراتن بر روی سکوی قهرمانی بایستد.

 

سیامند رحمان برای رقابت با این دو پارالمپیکی بلاروسی و سوئیسی بامداد امروز چهارشنبه عازم ابوظبی شد. وی پیش از این سفر در گفتگو با خبرنگار از شانسش برای موفقیت در این مراسم گفت و اهدافی که برای مسابقات جهانی پیش رو و رویدادهای بعدی آن دارد. 

 

این برای چندین بار است که به عنوان کاندیدای بهترین ورزشکار پارالمپین انتخاب می‌شوید؟

 

سیامند رحمان: تاکنون دو، سه بار به عنوان یکی از ۱۰ کاندیدای بهترین ورزشکار سال معرفی شده‌ام. البته هربار انتخاب‌های مردمی و آرای آنها تعیین‌کننده بود، اما این بار تصمیم‌گیری مستقیم خود مسئولان کمیته بین‌المللی پارالمپیک، بهترین‌های سال را مشخص می‌کنند.

 

*برای کسب عنوان بهترین ورزشکار پارالمپین سال جاری میلادی چه رقبایی را کنار خود می‌بینید؟

 

- من به عنوان پاراوزنه‌بردار در کنار دو ورزشکار دیگر قرار دارم که در رشته‌های شنا و تکواندو فعالیت داشتم و کارنامه پارالمپیکی خوبی هم در اختیار دارم.

 

*فکر می‌کنید این بار چقدر برای کسب عنوان بهترین ورزشکار سال شانس داشته باشید؟

 

- من نمی‌توانم پاسخی به این پرسش داشته باشم، به هر حال از نظر مسئولان برگزارکننده، موفقیت‌ها و کارنامه من به قدری قابل توجه بوده که به عنوان کاندیدای بهترین ورزشکار انتخاب شدم. البته دو رقیب دیگر من هم قطعاً شرایط مشابه در زمینه‌های دیگر داشته‌اند. در هر صورت قضاوت و تصمیم‌گیری با مسئولان کمیته بین‌المللی پارالمپیک است؛ همانطور که آنها کاندیداها را معرفی کردند. خیلی هم عجله نکنید، پنجشنبه شب با برگزاری مراسم همه چیز مشخص می‌شود.

 

*کمی از مراسم بهترین ورزشکار پارالمپین سال ۲۰۱۷ دور شویم، شما بعد از این مراسم مسابقات جهانی مکزیک را در پیش‌رو دارید که بعد از پارالمپیک ریو، مهمترین رویدادی است که باید در آن شرکت کنید.

 

- بله، من بعد از پارالمپیک ریو، در هیچ رویداد دیگری حاضر نبودم؛ مسابقات جهانی مکزیک اولین پیکارهایی است که باید بعد از گذشت یک سال در آن شرکت کنم و برای حضور در آن انگیزه‌های زیادی هم دارم.

 

*همه سیامند رحمان را به رکوردشکنی و مدال طلا می‌شناسند؛ این دو مهم در مسابقات جهانی مکزیک از طرف سیامند رحمان اجرایی می‌شود؟

 

- هدفم این است که با دست پر از این مسابقات خارج شوم و باز هم دل هموطنانم را شاد کنم. قطعاً به مدال طلا فکر می‌کنم، اما فکر و برنامه‌ای برای رکوردزنی ندارم.

 

*دلیل این موضوع چیست؟ شما در پارالمپیک ریو با رکورد ۳۱۰ کیلویی صاحب مدال شدید و در دوره پیشین مسابقات جهانی هم با رکوردشکنی، عنوان قهرمانی را از آنِ خود کردید. چرا این بار چنین برنامه‌ای را ندارید؟

 

-  فعلاً تمرکز اصلی من برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و بعد از آن پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است. بیشتر به رکوردزنی در این دو رویداد فکر می‌کنم؛ بخصوص اینکه یک ماه پیش سفری به توکیو داشتم و به واسطه همین سفر، انگیزه‌هایم برای طلای پارالمپیک آینده و رکوردزنی در آن بیشتر شد. در این سفر فهمیدم که مردم ژاپن به عنوان میزبان پارالمپیک ۲۰۲۰ برای روز مسابقه من و تماشای رکوردزنی‌ام لحظه‌شماری می‌کنند.

 

*با این اوصاف، چه برنامه‌ای برای رکوردزنی پارالمپیک توکیو برای خود در نظر گرفته‌اید؛ یعنی قرار است چه وزنه‌ای را بالای سر ببرید؟

 

- هنوز سه سال به آن بازی‌ها مانده، قطعاً پارالمپیک توکیو را با رکوردزنی و مدال طلا تمام می‌کنم، اما واقعاً از حالا نمی‌توانم بگویم چه وزنه‌ای را بالای سر خواهم برد؛ این قول را می‌دهم که یک رکورد تاریخیِ تاریخی ثبت کنم.

 

*به مسابقات جهانی مکزیک برگردیم، شما در دوره پیشین این رقابت‌ها با بالا بردن وزنه ۲۹۶ کیلوگرمی به مدال طلا دست یافتید. حالا هم به دنبال همین رنگ مدال در مکزیک هستید، اما برنامه‌ای برای رکوردشکنی ندارید.

 

- در حال حاضر رکورد مسابقات جهانی و پارالمپیک در اختیار من است. من اگر در مسابقات مکزیک، وزنه ۲۹۷ کیلویی را هم بالای سر ببرم، رکورد زده‌ام. اما در نهایت مربیان و مسئولان مربوطه هستند که در مورد وزنه من تصمیم می‌گیرند؛ آنها هر تصمیمی بگیرند من انجام می‌دهم، فقط اینکه هدفم مدال طلا است.

 

*خب تا به امروز و در جریان تمریناتی که برای مسابقات جهانی مکزیک داشته‌اید، چه رکورد جدیدی را ثبت کرده‌اید؟

 

- راستش را بخواهید خیلی وقت است رکوردی نزده‌ام که این هم بر اساس نظر و تصمیم اعضای کادر فنی بوده است، اما تمریناتم را خیلی عادی پیگیری می‌کنم و واقعاً طی این مدت رکورد جدیدی نزده‌ام.

 

*و در نهایت برنامه اصلی شما برای ادامه فعالیت در پاراوزنه‌برداری چیست؟

 

- سه سال به پارالمپیک ۲۰۲۰ مانده و از حالا تمام همّ و غمّم همین رویداد، مدال طلای آن و رکوردزنی در آن است. می‌خواهم در توکیو کاملاً بهتر از ریو ظاهر شوم و این ملاک کارم برای دو، سه سال پیش‌رو است.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است