سیامندرحمان:همچنان رکوردزنی در پارالمپیک ریو بزرگترین افتخارم است

سیامندرحمان:همچنان رکوردزنی در پارالمپیک ریو بزرگترین افتخارم است

21 شهریور 1396

قوی ترین پارا وزنه بردار جهان باوجودیکه به عنوان بهترین پارالمپین جهان انتخاب شده، تاکید دارد که همچنان رکوردزنی و کسب مدال طلای پارالمپیک ریو بزرگترین افتخارش به حساب می آید.

 

 سیامند رحمان در مراسم انتخاب برترین ورزشکاران پارالمپین جهان به عنوان بهترین ورزشکار در بخش مردان انتخاب شد. این مراسم شامگاه پنجشنبه در ابوظبی برگزار شد و طی آن سیامند رحمان در رقابت با «ایهار بوکی» از بلاروس و «مارسل هاگ» از سوئیس که به ترتیب در رشته های شنا و دوومیدانی فعالیت داشته و رکورددار هستند، موفق شد رای مثبت مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک و داوران ایران مراسم را برای کسب عنوان برترین ورزشکار پارالمپین ۲۰۱۷ جهان در بخش مردان به خود اختصاص دهد.

 

رحمان به خاطر عملکردش در پارالمپیک ریو و اینکه با بالا بردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی و رکوردزنی موفق به کسب مدال  طلا شد، به این عنوان دست یافت. این برای نخستین بار است که یک ایرانی به عنوان بهترین ورزشکار سال جهان انتخاب می شود با این حال سیامند رحمان همچنان از رکوردزنی و عملکردش در ریو به عنوان بزرگترین افتخار و موفقیت ورزشی اش تا به امروز یاد می کند. 

 

قوی ترین پارا وزنه بردار جهان  در رابطه با مراسم برگزار شده در ابوظبی و انتخابش به عنوان برترین ورزشکار سال جهان گفت: اولین ایرانی هستم که صاحب این عنوان می شوم و از این حیث خوشحالم. رکورد ۳۱۰ کیلویی که در پارالمپیک ریو زدم باعث شد کاندیدای این عنوان شوم و خدا رو شکر با رای و نظر داوران به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیک سال در بخش مردان معرفی شدم. 

 

وی با یادآوری اینکه پیش از این هم کاندیدای بهترین ورزشکار سال شده بود، تصریح کرد: البته در انتخاب های قبلی، آرای مردم تعیین کننده بود اما این بار با رای خود داوران و مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک برترین ها در هر بخش معرفی شدند. خوشحالم که آنها نسبت به من و رکوردی که به واسطه آن کاندیدای بهترین شده بودم، نظر مثبت داشتند. 

 

«همان طور که خودتان هم اشاره کردید، اولین بار است که یک ایرانی به عنوان بهترین ورزشکار سال جهان انتخاب می شود. با این اوصاف و با در نظر گرفتن همه رکوردها و افتخارات قبلی، کدام یک را بزرگتر و ارزشمندتر می دانید؟»، رحمان در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا همچنان رکوردی که در پارالمپیک ریو زدم و مدال طلایی که گرفتم، بزرگترین افتخارم به حساب می آِید. 

 

وی در این رابطه ادامه داد: به خاطر همین رکوردزنی بود که کاندیدای بهترین ورزشکار سال شدم و در نهایت هم این عنوان را به خود اختصاص دادم. رکورد ۳۱۰ کیلویی که در ریو زدم، تاریخی بود. با این رکورد باعث شادی دل هموطنانم شدم که همیشه برای حمایت از من سنگ تمام گذاشته اند. 

 

رحمان تاکید کرد: قطعا کسب عنوان بهترین ورزشکار سال خیلی ارزشمند است اما نه به اندازه رکوردزنی که در ریو داشتم. من در پارالمپیک لندن با رکورد ۲۸۰ کیلوگرم مدال طلا گرفتم اما در پارالمپیک ریو با رکورد ۳۱۰ کیلوگرم به این مدال دست یافتم.  البته این رکورد در  توکیو باید ارتقا پیدا کند. تمام هدف من حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ است و اینکه در آن دوره بازی ها بتوانم رکورد جدید و تاریخی دیگری ثبت کنم. 

 

«شما  تاکید کرده بودید که برای مسابقات جهانی مکزیک به فکر رکوردزنی نیستید اما مربی تیم ملی به فاصله چند روز بعد از این گفتگو از رکوردزنی احتمالی شما در مکزیک خبر داد. در این مورد توضیح می دهید؟»، رحمان در پاسخ به این پرسش گفت: بازهم تاکید می کنم برای من در مورد مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک فقط کسب مدال طلا مهم است، رکوردزنی خیلی مهم است. برنامه اصلی خودم برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا و بازی های پارالمپیک توکیو است. به هر حال در رویدادهای قبل از این دو رویداد، نباید آنقدر به من فشار وارد شود که احتمال آسیب دیدگی برایم ایجاد شود. با این حال تابع تصمیم مسئولان و اعضای کادر فنی هستم.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است