فوتبالیست های ملی پوش نابینا، چشم انتظار حمایت مسئولان

فوتبالیست های ملی پوش نابینا، چشم انتظار حمایت مسئولان

28 شهریور 1396

با حضور در اردوی آمادگی فوتبالیست های ملی پوش نابینا در شیراز پای حرف دل و سخنان آنها نشست.


 بازیکنان تیم فوتبال نابینایان ایران بر این باور هستند که نباید تفاوتی بین بازیکنان سالم و معلول قائل شوند چرا که آنها هم برای بر افراشتن پرچم ایران و کسب افتخار قدم به میدان می گذارند.


نابینایان فوتبالیست گفتند: قراربود مدال آوران پارالمپیکی استخدام شوند و حقوق آنها نیز مطابق با ورزشکاران سالم و المپیکی پرداخت شود اما این وعده تاکنون محقق نشده است.


کسب مقام نایب قهرمانی در پارالمپیک 2016 ریو، قهرمان و نائب قهرمانی در مسابقات پاراآسیایی و قهرمانی جهان و آسیا از جمله موفقیت هایی است که این فوتبالیست ها تاکنون کسب کرده اند.


این فوتبالیست های پرافتخاراظهار کردند: ما تیم ملی آرژانتین را شکست دادیم و هیچ پاداشی نگرفتیم اما تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل برابر آرژانتین شکست خورد و پاداش گرفت.


خبرنگارایرنا در دومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در شیراز با چند بازیکن و سرمربی این تیم گفت وگو کرده است که در پی می اید.


صادق رحیمی فوتبالیست اهل کرمان که سه سال عضو تیم ملی است و نایب قهرمانی پارالمپیک ریو و چند مقام قهرمانی در آسیا دارد نیز گفت: انتظار زیادی ندارم اما دوست دارم نابینایان پر افتخار کشور هم مانند ورزشکاران سالم دیده شوند .


وی اضافه کرد : این حق طبیعی ماست که حقوقی یکسان داشته باشیم چرا که زمانی که پرچم ایران در سطح دنیا به اهتزاز در می اید هیچ فرقی نمی کند که ورزشکار سالم این کار را انجام داده و یا ورزشکار معلول .


رحیمی گفت : امکانات بسیار خوبی در شیراز برای برپایی اردو در اختیارما گذاشته شد ضمن اینکه در شهر خودمان کرمان هم زمین اختصاصی داریم و تنها مشکل ما نداشتن بازیهای تدارکاتی خارجی است که امیدواریم تا پیش از شروع بازیهای اسیایی (اذرماه 96 ) چند بازی با تیم های مطرح اروپایی و امریکای جنوبی داشته باشیم .


بهزاد زادعلی 29 ساله اهل تبریز که پس از جای گذشتن چندین بازیکن و گل زدن به تیم مراکش در مسابقات پارالمپیک ریو به 'لیونل مسی' آسیا شهرت یافت هم به ایرنا گفت : لیونل مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین و بارسلونا عقیده دارد که قبل از هر بازی تصور می کند که اولین بازی اوست؛ من هم قبل از هر بازی برای خودم، مردم ایران را تصور می کنم و با عشق به انها به میدان می روم .


وی گفت : هم اینک حدود 18 ماه است در تیم کایسری اسپورت ترکیه در لیگ برتر این کشور که 10 تیم شرکت دارند بازی می کنم و با این تیم سه سال قرارداد دارم و خوشحالم که به عنوان نماینده ایران در یک کشور خارجی که امکانات خوبی هم دارد ، فوتبال بازی می کنم .


زاد علی افزود : پس از نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو، دو وعده به ما دادند یکی اینکه مدال آوران پارالمپیک استخدام شوند و دیگری اینکه از حقوق یکسانی با ورزشکاران سالم برخوردار شوند اما اینگونه نشد.


وی گفت: از رئیس جمهوری محترم می خواهم این موضوع را پی گیری کنند و دل فوتبالیست ها نابینا را شاد کنند.


ایمان حاویلی از استان کرمان که برای نخستین باراست به تیم ملی دعوت شده است ، گفت : از مسئولان می خواهم به فوتبالیست های نابینا که سهم زیادی در شاد کردن دل مردم دارند نگاه ویژه و یکسان داشته باشند.


وی اضافه کرد: امکانات تمرینی خوبی در شیراز برای اردوی تیم ملی فراهم شد که در خور تقدیراست.


امیر پوررضوی اهل شهرستان تبریز با 12 سال سابقه در تیم ملی و قهرمانی در آسیا ، جهان و نایب قهرمانی پارالمپیک ریو هم گفت: به عنوان یک سرباز وطن وظیفه دارم دل مردم را با پیروزی در میادین ورزشی شاد کنم و انتظارم این است که یک هزارم کمکی که به ورزشکاران سالم می شود به ما هم بشود .


پوررضوی ادامه داد : برای تامین هزینه اردوی شیراز چند نفر از بازیکنان کمک کردند و سوال اینجاست که آیا فدراسیون و یا وزارت ورزش و جوانان توان پرداخت هزینه 20 میلیون تومانی این اردو را ندارند که نیاز باشد برخی بازیکنان شخصاً کمک کنند.


وی افزود : در پارلمپیک ریو تیم آرژانتین را شکست دادیم اما پاداشی به ما پرداخت نشد در صورتی که تیم ملی فوتبال ایران زمانی که در جام جهانی 2014 برزیل به آرژانتین باخت به بازیکنان پاداش دادند که این امر نشان از یک نوع تفاوت بین افراد معلول و سالم است .


پور رضوی گفت : در پارالمپیک ریو نایب قهرمان شدیم اما برخورد مورد انتظاری در ارتباط با این موفقیت را شاهد نبودیم؛ با این حال ما برای شاد کردن دل مردم و رهبر معظم انقلاب به میدان می رویم و سرود ملی ایران هم برای قهرمانی تیم های سالم و هم برای قهرمانی تیم معلولان نواخته می شود وفرقی ندارد.


کامبیز محکم دیگر بازیکن ملی پوش تیم نابینایان هم گفت: اهل شهرستان خواف از توابع خراسان رضوی هستم و قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه دارم و دانشجوی رشته مطالعات هستم و تقاضا دارم دیدگاه جامعه و مسئولان نسبت به معلولان تغییر یابد و ما را به چشم مردمان عادی نگاه کنند.


وی با اشاره به برپایی اردوی آمادگی تیم نابینایان ایران در شیراز اضافه کرد: امکانات خوبی در این شهر در اختیارمان قرار گرفت که جای تشکر دارد امیدوارم شرایطی فراهم شود تا در رقابت های آسیایی مالزی که تعیین کننده سهمیه حضور در جام جهانی است موفق ظاهر شویم و دل مردم را خوشحال کنیم .


محمد رضا مهدی نسب هم که اهل کرمان و سه سال عضو تیم ملی فوتبال نابینایان است، نیز اظهارداشت: در پارالمپیک 2016 ریو بریا نخستین بار نایب قهرمان شدیم و در صورتی که حمایت شویم و وعده ها عملی شود می توانیم در پارالمپیک 2020 ژاپن بر سکوی قهرمانی قرار گیریم.


وی تاکید کرد : پس از پارالمپیک ریو مصوب شد تا مدال آوران استخدام شوند اما گفتند این مصوبه برای فرزندان ما نابینایان است و این امر در حالی است که بیکارم و مدال ما هم با مدال ورزشکاران سالم فرقی ندارد و از رئیس جمهوری تقاضای مساعدت دارم.


حسسین رجب پور کاپیتان تیم ملی که اهل خوزستان و ساکن شیراز است نیز به بیان مشکلات ورزشکاران نابینا پرداخت و گفت: با تیم ملی به تمام افتخارات دست پیدا کردم اما هنوز به وعده ها دست پیدا نکرده ام.


وی ادامه داد: انتظار دارم افرادی که با زحمت، مشقت و محدودیت تلاش می کنند پرچم ایران را به اهتزاز درآید به چشم یکسان نگاه کنند چرا که ما بودجه زیادی نداریم .


رجب پور افزود : باید چند دیدار تدارکاتی با تیم های مطرح اروپایی و آمریکای جنوبی پیش از بازیهای آسیایی برگزار کنیم تا با کیفیت و توان فنی بالا در این مسابقات که سهمیه جهانی دارد، شرکت کنیم .


سرمربی تیم فوتبال نابینایان ایران نیز با اشاره به موفقیت های این تیم ملی در آسیا، جهان و پارالمپیک گفت: از دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهوری محترم می خواهم به ورزش نابینایان به ویژه فوتبال نگاه اختصاصی داشته باشند.


جواد فلفلی افزود : تیم فوتبال نابینایان ایران از قدرت های بااقتدار در سطح جهان است که افتخارات بزرگی را کسب کرده است اما انتظار داریم نگاه ها نسبت به این قشر افتخارآفرین بیشتر شود.


وی ادامه داد: بر این باورم که مهم برافراشته شدن پرچم ایران است و فرقی نمی کند که توسط ورزشکاران سالم و یا معلول این کار مهم انجام شود.


سرمربی تیم فوتبال نابینایان ایران گفت: ما باید بازی های تدارکاتی را با کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، برزیل، آرژانتین و اسپانیا انجام دهیم تا در رقابت های جهانی 2018 اسپانیا بتوانیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.


فلفلی بیان کرد : اردوی تدارکاتی شیراز، دومین مرحله از شش مرحله تدارکاتی است که تا پیش از بازی های آسیایی 2017 که قراراست آذرماه امسال در مالزی برگزار شود برپا شد و از آنجا که مسابقات آسیایی برای کسب سهمیه بازیهای جهانی 2018 اسپانیاست باید با تمهیدات لازم قدم به این مسابقات مهم بگذاریم.


مسابقات جهانی فوتبال نابینایان اسپانیا (2018 میلادی) قرار است اردیبهشت ماه 97 در شهر مادرید برگزار شود.


دومین مرحله اردوی تیم ملی که از بیستم شهریورماه جاری در مجموعه ورزشی بهزیستی شیراز آغازشده بود، دوشنبه بیست و هفتم شهریور پایان یافت.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است