ضرورت مناسب سازی محیط130 اداره دولتی و اماکن عمومی برای معلولان چابهار

ضرورت مناسب سازی محیط130 اداره دولتی و اماکن عمومی برای معلولان چابهار

5 مهر 1396

حسن تاوانه : هم اینک تنها محیط سه اداره دولتی شهرستان چابهار برای تردد معلولان مناسب سازی شده است و در بقیه ادارات معلولان با مشکل جدی برای رفت و آمد مواجه هستند.


وی بیان کرد: همه مسئولان باید با کمک یکدیگر مسائل و مشکلات و موانع موجود شهری و ادارات مختلف را برای استفاده و تردد معلولان، جانبازان و سالمندان برطرف کنند.


وی ادامه داد: معلولان باید از تمامی ملزوماتی که یک شهروند عادی از آن استفاده می کند برخوردار باشند.


وی تصریح کرد: مسئولان با رعایت اصول و حقوق معلولان گام بردارند و هر چه سریعتر نسبت به مناسب سازی محیط تردد معلولان اقدام کنند.


رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: در جلسه کمیته متناسب سازی محیط ویژه معلولان شهرستان مقرر شد تا ادارات تمامی فضاهای عمومی و موانع شهری را برای تردد معلولان مناسب سازی کنند که تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.


تاوانه اظهار داشت: تنها 630 معلول تحت حمایت اداره بهزیستی چابهار قرار دارند که علاوه بر اینها سه هزار و 215 معلول دیگر نیز در صف انتظار و پشت نوبت دریافت مستمری وحمایت هستند.


وی ادامه داد: همچنین 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیر پوشش و هزار و 37 نفر نیز پشت نوبت برای حمایت هستند.


وی بر زیر پوشش قرار دادن چهار هزار و 252 معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی تاکید کرد و افزود: سازمان بهزیستی کشور اقدامات خوبی در چابهار آغاز کرده است
وی با تشریح بخشی از نیازهای اداره بهزیستی چابهار اظهار داشت: این شهرستان نیازمند راه اندازی بیش از 300 مهد کودک در مناطق روستایی و شهری است تا کودکان بتوانند آموزش های قبل از رفتن به مدرسه را فرا بگیرند.


رئیس اداره بهزیستی چابهار گفت: هم اینک 35 مهد کودک روستایی و هشت مهد کودک شهری در شهرستان چابهار راه اندازی شده و هزار و200 کودک در آنها پذیرش شده اند.


وی راه اندازی سرپناه شبانه برای کارتن خواب های زن و مرد، ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر و اورژانس های اجتماعی و پایگاه ها را از جمله کارهای ارزشمند در چابهار عنوان کرد.


شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.


چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است