ابهام در اعزام کمانداران به مسابقات جهانی مکزیک

ابهام در اعزام کمانداران به مسابقات جهانی مکزیک

10 مهر 1396

اگرچه با وجود دو زلزله اخیر، مسابقات تیر و کمان قهرمانی جهان در مکزیک برگزار می شود اما قطعیت اعزام کمانداران ایران به این رقابت ها مشخص نیست.

 مکزیک که قرار بود طی ماه های آینده میزبان رویدادهای ورزشی مهمی باشد، سه هفته پیش با دو زلزله شدید در مکزیکوسیتی مواجه شد که خسارت های جانی و مالی زیادی را هم به همراه داشت. بعد از وقوع این دو زمین لرزه بود که برگزاری برخی رقابت ها در مکزیک لغو شد. مسابقات قهرمانی جهان معلولان در رشته های وزنه برداری و شنا از جمله این رویدادها بودند. 

 

با این حال فدراسیون جهانی تیر و کمان ۱۰ روز پیش توسط «تام دیلن» دبیر خود به طور رسمی اعلام کرد که مسابقات جهانی این رشته در رده سنی بزرگسالان، در زمان از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد. بر این اساس مسابقات تیر و کمان قهرمانی جهان در زمان مقرر ۲۳ تا ۳۰ مهرماه در مکزیک برگزار خواهد شد. حتی طبق برنامه از پیش اعلام شده، قبل از شروع این رقابت ها کنگره فدراسیون جهانی هم در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه برگزار می شود. 

 

بر همین اساس تمرینات آماده سازی کمانداران ایران برای حضور در این رقابت ها کماکان در سایت تیر و کمان آزادی پگیری می شود. اسماعیلی عبادی، مجید قیدی و یاسر عمویی سه کماندار کامپوند ایران هستند که آخرین روزهای تمرینی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان پشت سر می گذارند در حالیکه البته هنوز اعزام آنها به محل برگزاری این رقابت ها در مکزیک نهایی نشده است!

 

امید نجاری، رئیس سازمان تیم های ملی فدراسیون تیر و کمان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی قطعیت برگزاری مسابقات در زمان مقرر را اعلام کرده است. تمرینات تیم ملی هم کماکان پیگیری می شود اما اعزام کمانداران تنها در صورتیکه انجام خواهد شد که نسبت به امنیت محل برگزاری مسابقات اطمینان لازم حاصل شود. 

 

وی تصریح کرد: به هر حال وقوع دو زلزله اخیر به حدی شدید بود که برگزاری مسابقات معلولان در مکزیک لغو شد. قطعا فدراسیون جهانی تیر و کمان با بررسی جوانب و اطمینان خاطر از اینکه در زمان برگزاری مسابقات، مشکل و خطری شرکت کنندگان را تهدید نمی کند تاریخ آن را تغییر نداده است اما با همه اینها فدراسیون ایران همچنان حساسیت لازم را نسبت به این مسئله خواهد داشت. 

 

رئیس سازمان تیم های ملی تاکید کرد: به خاطر دو زلزله اخیر هنوز اعزام کمانداران ایران به محل برگزاری مسابقات قطعی نیست. البته تمرینات آنها در حال پیگیری است و علاوه بر تهیه ویزا، تمام مقدمات سفر و اعزام نیز انجام شده است اما این اعزام تنها در صورتی در دستور کار قرار می گیرد که اطمینان حاصل شود کمانداران مان به هنگام مسابقات با مشکل و خطری مواجه نخواهند شد. 

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است