اعزام ۳جودوکار نابینا و کم‌بینا به جام جهانی ازبکستان

اعزام ۳جودوکار نابینا و کم‌بینا به جام جهانی ازبکستان

10 مهر 1396

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان از اعزام ۳جودوکار به جام جهانی تاشکند ازبکستان در ۱۴مهر خبر داد و گفت: به دلیل آسیب‌دیدگی میثم بنی طباء احتمال دارد تنها دو جودوکار راهی جام جهانی ازبکستان شود.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده  درباره وضعیت جودوکاران اعزامی به جام جهانی تاشکند ازبکستان اظهار کرد: برای شرکت در این تورنمنت ۳مرحله اردوی تدارکاتی با ۸جودوکار برتر نابینا و کم‌بینا که از مسابقات قهرمانی کشور گزینش شده بودند، در ورزشگاه آزادی برگزار کردیم که در این ۳ مرحله اردوی آماده‌سازی، صبح‌ها کار بدنسازی انجام می‌دادیم و بعدازظهرها هفته‌ای ۳ روز با تیم ملی جوانان و بزرگسالان افراد سالم کار تکنیکی و تاکتیکی داشتیم و هفته‌ای ۳ روز به بازسازی فنی می‌پرداختیم. البته از این تعداد به دلیل آسیب‌دیدگی جودوکاران تنها ۳ جودوکار به اردوی نهایی که وصل به اعزام است، دعوت شدند که از فردا (سه‌شنبه ۱۱ مهر) این اردو در ورزشگاه آزادی آغاز و تا ۱۳ مهر ادامه دارد و ۱۴ مهر جودوکاران برای شرکت در جام جهانی عازم ازبکستان خواهند شد.

 

وی همچنین از آسیب‌دیدگی میثم بنی‌طباء یکی از جودوکاران اعزامی به این تورنمنت خبر داد و گفت: بنی‌طباء در اردوی قبلی از ناحیه جناق سینه دچار آسیب‌دیدگی شده است که این احتمال وجود دارد که در صورت تشدید شدن آسیب‌دیدگی وی و پس از تایید پزشک و ارتوپد فدراسیون پزشکی - ورزشی در این سفر تیم را همراهی نکند. البته وی به اردوی نهایی دعوت شده است و حضور وی در جام جهانی تاشکند ازبکستان بستگی به نظر پزشک دارد.

 

یوسف‌زاده با اشاره به حضور تیم روسیه در این تورنمنت خاطرنشان کرد: این مسابقات چون دارای رنکینگ جهانی است، تمام کشورهای صاحب نام در جودو حضور دارند و کسب مقام کار راحتی نیست. البته تمام تلاش ما بر این بوده که بهترین‌ها را راهی جام جهانی ازبکستان کنیم تا در وزن‌های اعزامی از کسب مدال بازنمانیم. هر چند سعی ما اعزام تیم کامل به این تورنمنت بود، اما متاسفانه آسیب‌دیدگی ورزشکاران سبب شد تا این شرایط فراهم نشود و ما تنها ۳جودوکار را راهی این رقابتها کنیم.

 

وی یکی از مشکلات جودوکاران نابینا و کم‌بینا را نداشتن حریف تمرینی در کشور عنوان کرد و افزود: اکثر کشورهایی که در جودوی نابینایان و کم‌بینایان صاحب سکو هستند، به خاطر برپایی اردوهای تدارکاتی برون مرزی و شرکت در کمپ‌های نابینایان و کم‌بینایان هستند و این مساله سبب می‌شود تا اشراف کاملی نسبت به قوانین داوری داشته باشند. ما چون به دلیل محدودیت‌های مالی امکان حضور در این کمپ‌ها را نداریم، مجبوریم با افراد معمولی کار کنیم و این مساله سبب افزایش میزان آسیب‌دیدگی جودوکاران نابینا و کم‌بینا می‌شود. 

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال کسب مدال در وزنهای اعزامی در تاشکند ازبکستان وجود دارد، گفت: هرچند تمام تلاش ما حضور با تیم کامل و کسب سکو بود، اما متاسفانه آسیب‌دیدگی جودوکاران این شرایط را فراهم نکرد و ما تنها می‌توانیم در بخش انفرادی در مسابقات شرکت کنیم. البته در ۳ وزن اعزامی +۱۰۰کیلوگرم؛ محمدرضا خیرالله زاده، ۸۱کیلوگرم؛ سیدامید نوری جعفری و ۶۰کیلوگرم میثم بنی‌طباء به امید کسب مدال در رقابت‌ها حضور پیدا خواهیم کرد. البته این موفقیت بستگی به قرعه ورزشکاران دارد که در جام جهانی ازبکستان با چه قرعه‌ای مواجه شوند. به هر صورت جودوکاران اعزامی تجربه میادین مختلف را دارند و ما به کسب مدال آنها امید زیادی داریم.

 

تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان روز پنج‌شنبه ۱۳مهر عازم ازبکستان می‌شوند و رقابت‌ها از ۱۴ مهر در تاشکند آغاز و تا ۱۸ مهر ادامه خواهد داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است