آغاز اولین دوره لیگ جهانی والیبال در تبریز

آغاز اولین دوره لیگ جهانی والیبال در تبریز

11 مهر 1396

دبیر کل فدراسیون والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه، از امضای تفاهم نامه لازم برای برگزاری اولین دوره لیگ جهانی والیبال در ایران خبر داد.

 

 هادی رضایی در این خصوص گفت: همان طور که قبلا اعلام شد ایران میزبانی اولین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته، معروف به سوپر سیکس را عهده دار شده و شهر تبریز محل برگزاری اولین دوره این مسابقات خواهد بود.

 

رضایی افزود: به همین منظور روز گذشته تفاهم نامه ای میان سازمان جهانی پاراوالیبال و فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولین به امضا رسید و مقرر شد این مسابقات از ۲۷ فروردین ماه تا ۵ اردیبهشت ماه سال آینده در شهر تبریز با حضور شش تیم اول دنیا برگزار شود.

 

مدیر تیم های ملی والیبال نشسته خاطر نشان کرد: تیم های ایران، بوسنی و هرزه گوین، برزیل، مصر، آلمان و اوکراین شش تیم اول دنیا در جدول رنکینگ جهانی هستند که مسابقات با حضور آنها برگزار خواهد شد و سه تیم روسیه، آمریکا و چین نیزبه عنوان تیم های رزرو مشخص شده اند که در صورت عدم حضور یکی از شش تیم برتر، به ترتیب جایگزین خواهند شد.

 

نماینده تام الاختیار سازمان جهانی پاراوالیبال در اموراجرایی لیگ جهانی گفت: این مسابقات اولین رویداد مهم والیبال نشسته در سال ۲۰۱۸ خواهد بود و پس از آن مسابقات جهانی و بازی های پاراآسیایی جاکارتا را پیش رو  داریم.

 

رضایی افزود: این مسابقات از این پس هر دو سال یکبار برگزار می شود و جای افتخار دارد که ایران میزبان نخستین دوره ی آن خواهد بود.

 

دبیر کل فدراسیون آسیایی والیبال معلولین تصریح کرد: از طرف سازمان جهانی به من ماموریت داده شده تا به عنوان نماینده این سازمان به تبریز سفر کنم و امکانات موجود، سالن ها و شرایط اسکان را مورد ارزیابی قرار دهم. از سوی دیگرفدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین نیز بنده را به عنوان نماینده تام الاختیار این فدراسیون در خصوص ارتباط با سازمان جهانی والیبال معلولین و امور برگزاری اولین دوره لیگ باشگاهی والیبال نشسته تعیین کرده است.

 

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است