کاشت سالانه 140 حلزون شنوایی برای ناشنوایان در شیراز / خانواده ها زمان طلایی را از دست ندهند

کاشت سالانه 140 حلزون شنوایی برای ناشنوایان در شیراز / خانواده ها زمان طلایی را از دست ندهند

12 مهر 1396

دکتر سید بصیر هاشمی با بیان اینکه حدود 150 نفر از استان های جنوبی کشور در لیست انتظار کاشت حلزون هستند اظهار داشت : تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان های ذیربط برای خرید تعداد بیشتر پروتز کاشت ضروری است ، با تامین اعتبار می توان از زمان طلایی برای کاشت حلزون در کودکان ناشنوا تا دو سالگی بهره بیشتر گرفت.


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کاشت حدود یک هزار و 500 حلزون شنوایی در شیراز به عنوان دستاوردی بزرگ اشاره کرد و گفت : مرکز کاشت حلزون شیراز به عنوان یکی از مراکز بزرگ و فعال این عرصه در کشور، فعالیت می کند.


رئیس شورای عالی کاشت حلزون کشور اظهار داشت: آموزش یک انسان ناشنوا و طی مراحل رشد و تحصیل هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان برای دولت به همراه دارد در صورتی که همین هزینه ها برای یک انسان کاشت حلزون شده در حدود صد میلیون تومان است، بنابراین با انجام مراحل درمانی کاشت حلزون و حتی آزمایش های ژنتیکی پیش از بارداری می توان از بروز هزینه های سنگین برای کشور پیشگیری کرد.


هاشمی ادامه داد: اکنون موضوع کاشت حلزون شنوایی را سیاست گذاران حوزه های مختلف پذیرفته اند و اهمیت این موضوع با توجه به لزوم پرورش نیروی انسانی کارآمد بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید مسیر تکامل در این حوزه را با کارایی سایر عوم از جمله ژنتیک هموارتر کنیم.


وی ضمن اشاره به موضوع حمایت از بررسی ژنتیکی ناشنوایان برای کاهش تولد نوزادان ناشنوا بیان داشت: کاربرد بررسی های ژنتیک در کاهش معلولیت ها در دنیای امروز کاملا اثبات شده بویژه در خانواده هایی که دارای یک کودک ناشنوا هستند نیاز به چنین بررسی هایی را مورد تایید قرار می دهد.


هاشمی ادامه داد:با انجام رایگان اینگونه آزمایش ها، گام های مؤثری در راه انجام بارداری های مدیریت شده در حال برداشته شدن است.


رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز در ادامه ضمن اشاره به سطح بالای ازدواج های فامیلی در برخی مناطق عنوان کرد: یک زنجیره کامل که بتواند خرده فرهنگ های ازدواج را تحت پوشش قرار دهد و شامل تحقیقات و آزمایش های علمی و پزشکی بویژه در حوزه ژنتیک باشد می تواند از تولد نوزاد دارای معلولیت های پیدا و پنهان پیشگیری کند که استقرار مشاوران ژنتیک در مراکز کاشت می تواند گامی رو به جلو در این مسیر باشد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است