جرای برنامه هنردرمانی برای 150 معلول کم توان ذهنی در آذربایجان غربی

جرای برنامه هنردرمانی برای 150 معلول کم توان ذهنی در آذربایجان غربی

17 مهر 1396

سعید فریور در آیین گشایش نمایشگاه نقاشی کودکان کم توان ذهنی و دارای اختلال اوتیسم در هتل آنای ارومیه افزود: یکی از برنامه های بهزیستی برای پرورش خلاقیت و جامعه پذیری و تسهیل مراحل درمان کودکان دارای معولیت ذهنی، هنر درمانی بوده که در سه سال گذشته در استان اجرایی شده است.


وی اضافه کرد: در این راستا در حال حاضر در 15 مرکز نگهداری از کودکان معلول ذهنی در 10 شهرستان، 150 کودک با استفاده از ابزار هنر و نقاشی تابلوهای خارق العاده ای را خلق می کنند.


وی اظهار کرد: به تازگی نیز سازمان بهزیستی برنامه موسیقی درمانی را در کشور آغاز کرده که سعی داریم این روش درمانی را نیز در استان پیاده کنیم.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با قدردانی از بانیان نمایشگاه نقاشی 'چیزی بگو' بیان کرد: اثرهای خلق شده در این نمایشگاه نمونه عینی توانمندی بالای کودکان با نیازهای ویژه است که با کمی حمایت و تشویق می توانند بسیار نقش آفرین باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به عزم جدی این نهاد برای آموزش نوجوانان معلول گفت: امسال در این استان 70 کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در حال آموزش هستند.


فریدون سیدمصطفوی با ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه، درسی است که دوباره استعدادها و خلاقیت های این کودکان را به عرضه عموم بگذاریم و آنان را بیش از پیش مورد آموزش و حمایت قرار دهیم.


 نمایشگاه نقاشی 'چیزی بگو' به همت معاونت توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی و انجمن اوتیسم ارومیه در محل هتل آنای ارومیه به مدت 5 روز دایر است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است