تاکید دبیر کمیته ملی پارالمپیک به همگانی کردن ورزش معلولان

تاکید دبیر کمیته ملی پارالمپیک به همگانی کردن ورزش معلولان

18 مهر 1396

«مسعود اشرفی» به مناسبت بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 95 و تشکیل کمیته ملی پارالمپیک، ردیف بودجه مستقل و مشخصی برای این کمیته در نظر گرفته شده است. این موضوع به توسعه ورزش معلولان کمکی شایانی خواهد کرد.


وی با اشاره به تاریخچه برگزاری روز ملی پارالمپیک در جمهوری اسلامی گفت: سال 85 با 300 ورزشکار معلول این مراسم برگزار شد و در سال جدید با حضور 35 هزار ورزشکار در 31 استان کشور این روز را گرامی خواهیم داشت.


دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در باره مفاد اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک گفت: دو هدف عمده این کمیته، آموزش و توسعه ورزش همگانی در میان معلولان است و در هفته بزرگداشت ورزش معلولان موضوع آموزش و توسعه ورزش همگانی در میان معلولان با جدیت بیشتری دنبال می شود.


اشرفی با تاکید به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و اختصاص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش گفت: این اعتبار می تواند کمک شایانی در همگانی کردن این ورزش در بین افراد معلول جامعه داشته باشد.


دبیر کمیته ملی المپیک آمار افراد معلول جامعه را بر اساس شاخص های جهانی 10 درصد کل جمعیت عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه هدف ما در ایران بیشتر کودکان و نوجوانان هستند که نیازمند کمک رسانه ها برای جذب آنان به ورزش است.


وی با بیان اینکه بخشی از جامعه هدف این کمیته در آسایشگاه ها جانبازان و معلولان هستند، افزود: بر اساس برنامه های آکادمی سه دوره آموزشی برای 88 نفر از کارکنان این مراکز در نظر گرفته شده است تا زمینه جذب معلولان به ورزش های همگانی هموار تر شود.


اشرفی برگزاری مراسم روز ملی و هفته کمیته ملی پارالمپیک را کاری جدید دانست و گفت: این حرکت مورد توجه مسئولان جهانی قرار گرفته و به عنوان یک حرکت توسعه ای به دیگر کشورها توصیه می شود.


وی جامعه هدف کمیته ملی پارالمپیک در ایران را متفاوت تر از جامعه جهانی دانست و بیان کرد: جانبازان هشت سال دفاع مقدس و آمار بالای حوادث جاده ای و کارگاهی ایجاب می کند تا به این قشر از جامعه توجه بیشتری بکنیم.


دبیر کمیته ملی پارالمپیک توسعه ورزش معلولان را نیازمند توجه دولت، مردم و رسانه ها دانست و گفت: باید خدمت به معلولان جامعه را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیریم و به آن عمل کنیم.


دبیر ستاد مراسم روز ملی و هفته کمیته ملی پاراالمپیک نیز با تشریح برنامه های این ستاد در سراسر کشور، گفت: 22 نهاد و سازمان به طور مستقیم در بر پایی این مراسم در 31 استان فعالیت می کنند تا بتوانیم به دو هدف عمده آموزش و همگانی کردن ورزش دست یابیم.


حسین شهریاری افزود: 33 برنامه ابلاغی به استان ها در حال اجرا است و 35 هزار نفر در این مراسم حضور خواهند داشت.


وی ادامه داد: آیین بزرگداشت روز ملی پارالمپیک در تهران با حضور سه هزار ورزشکار در مجموعه ورزشی میلاد نور در منطقه 13 شهرداری برگزار می شود .


در این مراسم علاوه بر اهدای پیراهن، 35 هزار توپ فوتبال و والیبال ساخت ایران نیز بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.


شعار دهمین دوره مراسم روز ملی و هفته پارالمپیک ورزش همگانی، آموزش، توانمندی، امید و شادابی در مسیر پارالمپیک است.


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است