دوچرخه‌سواران معلول ۳ سال است به هیچ تورنمنتی اعزام نشده‌اند

دوچرخه‌سواران معلول ۳ سال است به هیچ تورنمنتی اعزام نشده‌اند

26 مهر 1396

رییس انجمن دوچرخه سواری معلولان گفت: به دلیل عدم حضور در هیچ تورنمنت آسیایی و بین‌المللی از بازیهای آسیایی اینچئون تا به الان، دوچرخه سواران معلول جایگاه واقعی خود را از دست دادند و دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در این رشته ندارند.

 

فرهاد عصفوری  درباره وضعیت دوچرخه‌سواران معلول اظهار کرد: متاسفانه بعد از بازیهای پاراآسیایی اینچئون دوچرخه‌سواران معلول امکان حضور در هیچ تورنمنت آسیایی و بین‌المللی را نداشتند و همین امر سبب شده تا جایگاه واقعی خود را در سطح آسیا و جهان از دست بدهیم. البته در بازیهای پارالمپیک ریو تنها کسی که توانست در این بازیها حضور پیدا کند و در دوچرخه سواری معلولان خود را مطرح کند، مرحوم گلبارنژاد بود.

 

وی گفت: ما دوچرخه‌سواری خوبی در کلاس C۵ داریم که رکوردهای خوبی را در مسابقات داخلی به ثبت رسانده‌اند، اما تا به الان شرایطی ایجاد نشده که بتوانند در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنند و تجربه کسب کنند. برای این که بتوانیم فاصله خود را با حریفان آسیایی و اروپایی کاهش دهیم، باید در طول سال حداکثر در ۶ تا ۷ تورنمنت برون مرزی حضور داشته باشیم تا دوچرخه‌سواران معلول بتوانند جایگاه خوبی را برای خود رقم بزنند. متاسفانه در ۳ سال اخیر دوچرخه‌سواران نتوانستند در هیچ تورنمنتی شرکت کنند و این مساله سبب شده تا فاصله ما از رقیبان آسیایی بیشتر شود.

 

عصفوری از احتمال اعزام تیم ملی دوچرخه‌سواری به مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی خبر داد و تصریح کرد: اگر فدراسیون با اعزام دوچرخه‌سواران به این تورنمنت موافقت کند و مشکلی پیش نیاید، احتمال دارد بهمن‌ماه در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا که در مالزی برگزار می‌شود، شرکت کنیم. به هر صورت حضور در این تورنمنت سبب می‌شود تا دوچرخه‌سواران خوبی چون مهدی محمدی، بهرام سلیمانی، صادق رحیم و علیرضا قاسمی انگیزه‌ای برای فعالیت در این رشته داشته باشند. در حال حاضر بسیاری از دوچرخه‌سواران خوب کشورمان به دلیل اهمیت ندادن مسوولین به این رشته و عدم اعزام به تورنمنت‌های مختلف سعی می‌کنند این رشته را رها کنند و در رشته‌هایی که اهمیت زیادی دارند، فعالیت حرفه ای خود را دنبال کنند.

 

وی همچنین با اشاره به عدم حضور تیم دوچرخه سواری معلولان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا اندونزی، گفت: واقعا نمی‌دانم به چه دلیلی باید تیم دوچرخه سواری معلولان در بازیهای جاکارتا اندونزی شرکت نکند. کمیته ملی پارالمپیک این مساله را به ما گفت ولی دلیل واقعی‌اش را عنوان نکرد. امیدوارم در این زمینه تجدید نظر صورت بگیرد و امکان حضور تیم دوچرخه سواری در بازیهای جاکارتا اندونزی فراهم شود.

 

عصفوری در پایان گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از تیم دوچرخه‌سواری معلولان بویژه برای اعزام‌ها صورت نمی‌گیرد و این رشته که یکی از رشته‌های مطرح در دنیاست، تصور می‌کنم کم‌کم در ایران به فراموشی سپرده شود و از حیطه قهرمانی خارج شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است