پیش بینی کسب ۵ سهمیه پارالمپیک زمستانی برای اسکی معلولان

پیش بینی کسب ۵ سهمیه پارالمپیک زمستانی برای اسکی معلولان

26 مهر 1396

رییس انجمن اسکی معلولان از برگزاری مسابقات کاپ آسیا در رشته اسنوبرد به میزبانی ایران در دی‌ماه خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها به دنبال کسب ۲ سهمیه رشته اسنوبرد برای بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی هستیم.

 

عیسی ساوه شمشکی  اظهار کرد: بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ نیمه دوم اسفندماه به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد که برای شرکت در این تورنمنت، تاکنون در رشته آلپاین موفق به کسب ۲ سهمیه ورودی در بخش زنان و مردان شدیم، اما در رشته اسنوبرد و صحرانوردی هنوز سهمیه ورودی را کسب نکردیم.

 

وی گفت: برای این که بتوانیم در رشته اسنوبرد سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی را کسب کنیم، دو رویداد مهم را پیش رو داریم که اولین رویداد، مسابقات بین‌المللی امارات است که نیمه دوم آبان برگزار می‌شود و با دو ورزشکار مرد (حسین سولقانی و پوریا خلیل تاش) و یک ورزشکار زن (صدیقه روزبه) عازم این رقابتها می‌شویم تا بتوانیم در صورت امکان سهمیه ورودی را بدست آوریم.

 

رییس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در این تورنمنت ۲سهمیه ورودی اسنوبرد را برای بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی کسب کنیم، سعی خواهیم کرد در مسابقات کاپ آسیا که از ۲۴ تا ۲۸ دی‌ماه که برای اولین بار میزبان برگزاری این رقابتها در رشته اسنوبرد هستیم، این سهمیه ها را کسب کنیم. هر چند هنوز هیچ کشوری برای حضور در این تورنمنت اعلام آمادگی نکرده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر هیچ تیم خارجی برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی نکند، مسابقات کاپ آسیا به میزبانی ایران برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: در این تورنمنت چون سهمیه ورودی بازیهای زمستانی ۲۰۱۸ توزیع می‌شود، برای دریافت ۲ سهمیه ورودی در بخش زنان و مردان باید تحت هر شرایطی این تورنمنت به میزبانی ایران برگزار شود. از سوی دیگر برای شرکت در کاپ آسیا هر اسکی باز باید مبلغ ۶۰ یورو پرداخت می‌کرد تا عضو فدراسیون جهانی اسکی شود و در رنکینگ IPC قرار بگیرد که ورزشکاران ما در حال حاضر ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

 

ساوه شمشکی اضافه کرد: همزمان با برگزاری اولین دوره مسابقات اسنوبرد کاپ آسیا دی ماه در دیزین، مسابقات بین المللی صحرانوردی را نیز نیمه اول دی‌ماه در شمشک در مسافت ۵کیلومتر و ۷کیلومتر برگزار خواهیم کرد. این تورنمنت نیز چون در تقویم IPC ثبت شده است، اهمیت زیادی دارد و کسانی که بتوانند در این تورنمنت ۲ سهمیه ورودی بازیهای زمستانی را کسب کنند، برای تایید سهمیه آنها باید در کمپی که از سوی IPC  در اواخر دی در آلمان برپا می‌شود، شرکت کنند. برای این که بتوانیم در صحرانوردی نیز سهمیه ورودی را کسب کنیم تا با تیم کاملی عازم کره جنوبی شویم، تصمیم داریم ۴ورزشکار صحرانورد زن و مرد و ۲مربی و ۲ داور به این کمپ اعزام کنیم.

 

وی با اشاره به رشد خیلی خوب اسکی معلولان طی ۲ سال گذشته، اظهار کرد: در طی ۲ سالی که مسوولیت انجمن را برعهده گرفتم، با حمایت‌های محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی رییس و دبیر کل کمیته ملی پاراالمپیک توانسته‌ایم جهش خوبی را در رشد و پیشرفت ورزش اسکی معلولان ایجاد کنیم. به طوری که اگر در ۳۰سال گذشته تنها با یک ورزشکار در بازیهای پارالمپیک زمستانی حضور پیدا می‌کردیم، اما الان این تعداد در رشته‌های اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی به ۲۰ ورزشکار افزایش پیدا کرده که بسیار امیدوارکننده است و نشان از آن دارد که در اسکی معلولان با جهش خوبی مواجه بودیم.

 

ساوه شمشکی با بیان این که با کمبود اسکی بازان معلول زن مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: از ۲۰ اسکی بازی که در بخش معلولان فعالیت می‌کنند، تنها ۳ اسکی باز آن به بخش زنان اختصاص دارد. امیدوارم در جشنواره ورزش همگانی و استعدادیابی که در آذرماه برگزار می‌شود، اسکی بازان خوبی را در بخش زنان در رده سنی زیر ۲۰سال شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم.

 

وی در پایان گفت: تمام سعی ما بر این است که در ۳ رشته اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی حداقل ۳ تا ۵ سهمیه ورودی بازیهای پاراالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی را در بخش زنان و مردان کسب کنیم تا دیگر مجبور نشویم تنها با یک ورزشکار در این بازیها حضور داشته باشیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است