مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان: قهرمانی جهان را پس از ۴ سال پس می‌گیریم

مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان: قهرمانی جهان را پس از ۴ سال پس می‌گیریم

30 مهر 1396

مربی تیم ملی وزنه برداری معلولان گفت: تمام تلاشمان بر این است که در مسابقات جهانی مکزیک بعد از ۴ سال دوباره سکوی قهرمانی را به تیم ایران اختصاص دهیم و سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم.

 

علی فخرآور ، از آغاز هفتمین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان از امروز (یکشنبه) ۳۰مهر در محل فدراسیون جانبازان و معلولان خبر داد و اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله در مکزیکوسیتی و لغو سفر تیم ملی وزنه‌برداری به مسابقات جهانی، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری تا مدتی تعطیل شده بود تا از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک زمان جدید مشخص شود. هر چند اردوی تیم ملی تعطیل بود، اما وزنه‌برداران تمرینات خود را طبق برنامه‌ای که در اختیار آنها گذاشته بودیم، به صورت غیرمتمرکز پیگیری می‌کردند و هم‌اکنون که به هفتمین اردو دعوت شدند، از نظر رکوردی شرایط بسیار خوبی دارند.

 

وی از مانی دهباشی، روح الله رستمی، نادر مرادی، علی حسینی، مجید فرزین، سید حامد صلحی‌پور، علی صادق زاده، سامان رضی، محسن بختیار، امیر جعفری، یوسف یوسفی، صمد عباسی، منصور پورمیرزایی و سیامند رحمان به عنوان ۱۴ ورزشکار اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک نام برد و گفت: وزنه‌برداران دعوت شده از امروز (یکشنبه) اردوی خود را در سالن وزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز خواهند کرد و اردو تا نهم آبان ادامه خواهد داشت. آخرین اردوی تیم ملی از ۱۵ آبان آغاز می‌شود و تا چهارم آذر قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی ادامه خواهد داشت. تیم ملی چهارم آذر راهی مکزیک می‌شود و مسابقات از ششم آذر آغاز می‌شود و تا ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

 

فخرآور از محسن بختیار به عنوان یکی از امیدهای مدال در مسابقات جهانی مکزیک عنوان کرد و افزود: بختیار تنها وزنه‌بردار جوانی است که هم در مسابقات جهانی مکزیک و هم بازیهای پاراآسیایی امارات حضور خواهد داشت. وی یکی از امیدهای کسب مدال است که سعی کردیم با برنامه‌ریزی، در هر دو تورنمنت از حضور او استفاده کنیم. البته بختیار نهم آذر در مسابقات جهانی مکزیک وزنه خواهد زد و بعد از یک هفته و با انجام ریکاوری مناسب، ۱۷ آذر در بازیهای پاراآسیایی امارات شرکت خواهد کرد. من یقین دارم که او می‌تواند در هر دو تورنمنت عملکرد موفقی داشته باشد.

 

مربی تیم ملی وزنه‌برداری اضافه کرد: در مسابقات جهانی مکزیک چون سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰توکیو توزیع می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام تیم‌ها سعی می‌کنند با بهترین وزنه‌برداران خود در این تورنمنت شرکت کنند تا سهمیه ورودی را کسب کنند. البته ما نیز با تیم کامل راهی مکزیک می‌شویم تا ضمن کسب عنوان قهرمانی بعد از ۴سال دوری از سکو، سهمیه ورودی را نیز بدست آوریم.

 

وی گفت: بعد از لندن تا به الان موفق نشدیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، اما این بار عزم خود را جزم کردیم تا بهترین نتیجه را در مکزیک به خود اختصاص دهیم و بار دیگر بر سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

 

فخرآور وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با آمادگی که تیم دارد، پیش‌بینی کسب ۴ مدال طلا توسط سیامند رحمان، مجید فرزین، حامد صلحی‌پور و سامان رضی در مسابقات جهانی مکزیک را داریم و امیدوارم در سایر وزنها نیز به مدالهای ارزشمندی دست پیدا کنیم.

 

وی در پایان گفت: تمام ۱۴ ملی پوش دعوت شده به اردو از نظر رکوردی و قدرت بدنی در شرایط خوبی قرار دارند و هیچ مشکلی از نظر آسیب‌دیدگی نداریم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است