18 اولویت خدماتی برای خانواده های دارای 5 معلول به بالا

18 اولویت خدماتی برای خانواده های دارای 5 معلول به بالا

3 آبان 1396

حسین نحوی نژاد : این طرح حاوی بسته ای است که به استان های کشور ارائه شده و شامل دو بخش است ؛ بخشی از این خدمات ، خدمات معمول سازمان مانند اشتغال ، مسکن و مستمری هست که خارج از نوبت به این خانواده ها ارائه می شود.


وی خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از این خدمات نیز خدمات ریالی تشویقی حوزه توانبخشی هست که تامین اعتبار، شده تا در اختیار این خانواده ها قرار دهیم.


وی درباره میزان کمک ریالی به این خانواده ها ، تصریح کرد: فعلا مقرر شده ماهانه دو میلیون تومان که در سال حدود 24 میلیون تومان می شود به اینگونه خانواده ها پرداخت شود البته نامه آن هنوز امضا نشده است.



**معلولان باید کمتر از یک ماه ویلچر مورد نیاز خود را دریافت کنند
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر سخت بودن مراحل دریافت ویلچر برای معلولان، گفت: توزیع تجهیزات کمک توانبخشی بهزیستی به ویژه ویلچرهای معمولی برای معلولان به روز است به آن معنا که اگر معلول جسمی حرکتی در کمیسیون های پزشکی بهزیستی به عنوان معلول شناخته شده و نیاز آنها به ویلچر محرز شود امکاناتی که در اختیار استان ها است باید ظرف کمتر از یک ماه در اختیار آنان قرار گیرد.


نحوی نژاد افزود: اگر کسی برای دریافت ویلچر معمولی، بیشتر از این مدت پشت نوبت بماند می تواند اعلام کند تا ما پیگیری می کنیم.


وی ادامه داد: اگر ویلچری خراب شود برای ارائه ویلچر جدید به فرد دارای معلولیت، حتما باید بررسی شود چون با توجه به کمبود امکاناتی که داریم یک سقف زمانی برای استفاده از ویلچرها قائل شدیم که حدود سه سال است.


وی خاطرنشان کرد: به طورمثال اگر فردی دچار اضافه وزن است یا در محیط روستایی و سنگلاخی تردد می کند، کمیته های توانبخشی تصمیم می گیرند که استثنائا به او هر سال یک ویلچر داده شود.
نحوی نژاد یادآور شد: بنابراین اختیار و امکانات برای ارائه ویلچر به افراد دارای معلولیت در استان ها وجود دارد و قاطعانه اعلام می کنیم که مشکلی در توزیع ویلچر معمولی نداریم.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است