ماهانه ۶۵ نوزاد در شهرستان رزن غربالگری شنوایی می‌شوند

ماهانه ۶۵ نوزاد در شهرستان رزن غربالگری شنوایی می‌شوند

10 آبان 1396

رئیس بهزیستی شهرستان رزن گفت: ماهانه ۶۵ نوزاد در شهرستان رزن غربالگری شنوایی می‌شوند.

 

اسماعیل رستم خانی : اداره بهزیستی شهرستان رزن با توجه به دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور و استان همدان برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های توان‌بخشی، خدماتی و پیشگیری اجرا می کند.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته ۳ هزار ۶۸۱ نفر در شهرستان رزن غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۲۲۰ نفر مشکوک تشخیص و به بینایی‌سنجی ارجاع شدند.  

 

رئیس بهزیستی رزن با اشاره به انجام غربالگری بینایی گروه سنی ۳ تا ۶ سال در شهرستان رزن اضافه کرد: این طرح هرسال از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود اما با توجه به اهمیت آن مرکز ثابتی در بهزیستی خارج از این بازه زمانی غربالگری را انجام می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در صورتی که پزشک مشکل بینایی در این گروه سنی را تایید کند بهزیستی علاوه بر تأمین هزینه عینک این افراد، در صورت نیاز به اعمال جراحی و غیره هزینه آن را نیز متقبل می‌شود.  

 

رستم خانی با اشاره به غربالگری شنوایی نوزادان پس از تولد اظهار داشت: خوشبختانه در این راستا مرکز شنوایی‌سنجی بهزیستی شهرستان رزن برای رفاه حال والدین با بهره مندی از توان کارشناسان مجرب فعالیت می‌کند.

 

وی با عنوان اینکه هر ماه حدود ۶۵ نوزاد در شهرستان رزن غربالگری شنوایی می‌شوند، افزود: در این میان نوزادان مشکوک پس از انجام آزمایش‌های لازم، برای مداوا و انجام آزمایشات پیشرفته‌ به مرکز استان ارجاع می‌شوند.

 

اسماعیل رستم خانی اظهار داشت: اداره بهزیستی شهرستان رزن باهدف جلوگیری از افزایش معلولیت در جامعه و کنترل و خدمات‌دهی به افراد معلول، از بدو تولد نوزادان برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد.

 

رئیس بهزیستی رزن عنوان کرد: غربالگری شنوایی نوزادان تازه متولد شده در روزهای پنج شنبه هرهفته و بینایی سنجی کودکان ۳-۶ساله به صورت ثابت روزهای پنج شنبه در اداره بهزیستی رزن انجام می شود 

 

وی اضافه کرد: این غربالگری ها در سایر روزهای هفته به صورت سیار در سطح شهرستان و مناطق شهری و روستایی از اول آبان تا ۳۰بهمن ماه اجرا می شود.

 

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است