تهران قهرمان شنای معلولان شد/ شکسته شدن ۱۴رکورد ملی در مسابقات قهرمانی کشور

تهران قهرمان شنای معلولان شد/ شکسته شدن ۱۴رکورد ملی در مسابقات قهرمانی کشور

13 آبان 1396

مسابقات قهرمانی کشور شنای معلولان با حضور ۱۰۰شناگر در استخر مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان این رقابتها، تهران قهرمان این رقابتها شناخته شد.

 

 مجید نوروزی رییس انجمن شنا افزود: پس از برگزاری رقابت ها، تیم تهران با کسب ۲۸۷ امتیاز، مقتدرانه قهرمان این دوره از مسابقات شد، خراسان رضوی با ۱۸۸ امتیاز دوم شد و جایگاه سوم به تیم کرمان با ۱۵۷ امتیاز رسید.

 

وی در ارزیابی از سطح رقابتهای شنای معلولان اظهار کرد: سطح کیفی این دوره از مسابقات به نسبت دوره های پیشین بهتر بود و از نکات جالب آن می توان به حضور چشمگیر شناگران جوان اشاره کرد و نزدیک به ۶۰ درصد از شرکت کنندگان از گروه سنی زیر ۱۸ سال و باقی از گروه سنی زیر ۲۳ سال و بزرگسالان بودند و این امر نشان دهنده استقبال ورزشکاران جوان دارای معلولین به رشته ی شنا است.

 

نوروزی خاطر نشان کرد: در این مسابقات ۱۴ رکورد ملی نیز جابه جا شد و مصطفی جلیلی، پژمان عطایی و علی محمودخانی از تهران و مجتبی تروال، شاهین ایزدیار و محمد رضا رهبر از خراسان رضوی، ۶ شناگری بودند که توانستند ۱۴ رکورد ملی را جابه جا کرده و به نام خود ثبت کنند.

 

رئیس انجمن شنا گفت: نتایج این مسابقات برای کمیته ی بین المللی پارالمپیک ارسال می شود و پس از اعلام حد نصاب های کسب سهمیه بازی های  پاراآسیایی جاکارتا، افرادی که دارای IPC کد باشند و در مسابقات قهرمانی کشور نیز حضور یافتند، در صورتی که رکوردهایی متناسب با این حد نصاب ها به ثبت رسانده باشند، مجوز حضور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا را بدست می آوردند اما در حال حاضر که این حد نصاب ها اعلام نشده، در این خصوص نمی توان اعلام نظر کرد.

 

نوروزی در پایان اضافه کرد: پیش از برگزاری رقابت ها سه دوره ی داوری، مربی گری و کلاس بندی با حضور ۵ مدرس IPC از کشورهای مجارستان، یونان، سوِئد، استرالیا و آلمان برگزار شد که فرصت بسیار خوبی برای مربیان، داوران و کلاس بندان کشورمان بود و مدرسان نیز همگی از سطح دانش و توانمندی شرکت کنندگان رضایت داشتند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است