ذرات هوا پر بود از عطر مریم

ذرات هوا پر بود از عطر مریم

1 آذر 1396

مراسم تجلیل از مقام علمی پروفسور مریم میرزاخانی با حضور گسترده دانشجویان، مدرسان و اعضا هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و نیز جمعی از مدعوین در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ همزمان با آخرین روز آبان­ماه مراسم گسترده و باشکوهی به منظور تجلیل از جایگاه علمی پروفسور مریم میرزاخانی و به دعوت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این مراسم دکتر رضا منصوری استاد فیزیک دانشگاه شریف   با اشاره به توفیقات علمی ایرانیان در تاریخ  علم و دانش بشری،  بازگشتی به عصر طلایی آل­بویه و اندیشمندان این دوران داشت و افزود: ما اکنون در دوران احیای مجد و عظمت تولید علم بسر می­بریم و اسعدادهای جوان ایرانی می­تواند نظیر پروفسور مریم میرزاخانی موجب عظمت و اعتلای نام این کشور باشد.

در ادامه دکتر زهرا گویا عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به بی­باکی، فروتنی و خلاقیت پروفسور مریم میرزاخانی، دیگر ابعاد علمی و اجتماعی این نابغه جهان ریاضیات را برشمرد و افزود: مریم میرزاخانی شخصیتی چند بعدی داشت و در کنار فعالیت­های پیچیده علمی مادرانه از تنها فرزند خردسالش مراقبت می­کرد.

در این مراسم با اهدا دانشنامه پایان تحصیلات کارشناسی به پدر و مادر پروفسور مریم میرزاخانی توسط جمعی از شخصیت­های علمی و دانشگاهی کشور از مقام این دانشمند جوان تجلیل به عمل آمد.   

در بخشی از این مراسم با حضور مهندس احمد میرزاخانی، دکتر مشایخی، دکتر آسرایی و حائری­زاده مدیره دبیرستان البرز در زمان تحصیل پروفسور میرزاخانی با حضور در جایگاه روند تأسیس بنیاد پروفسور مریم میرزاخانی را تشریح کردند و افزودند: حمایت از استعدادهای علمی کشور در تمامی رشته­های علمی، تجربی و هنری مهم­ترین رسالت بنیاد پروفسور مریم میرزاخانی است که به زودی پس از تصویب نهایی اساسنامه تدوین شده و ثبت آن در مراجع مسؤول،  فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

  

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است