23 عنوان کتاب‌ ویژه نابینایان رونمایی شد

23 عنوان کتاب‌ ویژه نابینایان رونمایی شد

13 آذر 1396

 آیین رونمایی از کتاب‌های بریل روز دوشنبه و به مناسبت گرامیداشت سوم دسامبر(12 آذر ماه) روز جهانی معلولان در سالن کنفراس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور جمعی از نویسندگان، تصویرگران، مربیان کانون و بهزیستی برگزار شد.


مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این مراسم گفت: یکی از اهداف انتشار کتاب به خط بریل برای نابینایان، حرکت در راستای توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان ونوجوان بویژه کودکان با نیازهای ویژه است.


رضا موزونی افزود: این آثار به مناسبت روز جهانی معلولان و در قالب 10 عنوان کتاب کودک و نوجوان به خط بریل چاپ و منتشر شد و در اختیار کودکان و نوجوانان نابینا و کتابخانه های فراگیر کانون قرار می گیرد.


وی گفت: سابقه انتشار کتاب‌های بریل از سوی کانون به 14 سال پیش یعنی سال 1382 باز می‌گردد که کانون با چاپ 16 عنوان کتاب، کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه را نیز در شمار مخاطبان کتاب‌های خود قرار داد.


موزونی اظهار داشت: از آن زمان تاکنون 147 عنوان کتاب بریل از سوی کانون منتشر شده بود که با رونمایی از 10 عنوان جدید، تعداد این آثار به 157 می‌رسد.


«جزیره بی‌تربیت‌ها 2»، «من معذرت نمی‌خواهم»، «پرواز کن پرواز»، «دعاهایی برای صلح جهانی»، «شاهنامه آخرش خوش است»، «سورنا»، «مجموعه 6 جلدی هندسه‌ی عصر حجری»، «یخی که عاشق خورشید شد»، «خزان برگک»، «وای اگر دم داشتم»، «دانه و هندوانه»، «افسانه تیرانداز جوان»، «تخم‌مرغ شانسی»، «یک دوست تازه»، «پیرمرد و پیرزن»، «بود و بود و بود 1 و 2» 10 اثر رونمایی شده به خط بریل هستند.


این آثار پیشتر از سوی انتشارات کانون منتشر و اکنون در قالب 10 جلد کتاب بریل عرضه ‌شده است.


همچنین مدیرکل دفتر توانمند سازی معلولین بهزیستی کشور در این مراسم گفت: روز جهانی معلولان به هفته معلولین تبدیل شده و برنامه های ویژه ای در قالب مطالبه گری از حقوق معلولان و همچنین نیازهای آنان در این مدت از 12 تا 18 آذر در سطح کشور اجرا می شود.


افروز صفاری فر افزود: اکنون یک میلیون وچهار صد هزار معلول در کشور وجود دارند که حدود 10 درصد آنان یعنی 140 هزار نفر با مشکل بینایی مواجه هستند.


وی اظهار داشت: مشکل مسکن و اشتغال از جمله موارد مهم معلولان به شمارمی رود که برای این منظور و دیگر موارد باید قانون جدیدی از سوی دولت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی لحاظ شود.


صفاری فر گفت: کانون این آثار را علاوه بر عرضه در مراکز فروش محصولات فرهنگی، در تمامی مراکز فرهنگی هنری خود به ویژه 40 مرکز فراگیر - که در آن کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه عضو هستند - ارائه می‌کند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است