وقتی تکنولوژی زمینه اشتغال توان‌یابان را ارتقا می‌دهد

وقتی تکنولوژی زمینه اشتغال توان‌یابان را ارتقا می‌دهد

24 آذر 1396

جشنواره "توان تک" با هدف هم‌افزایی توان‌یابان و تکنولوژی در راستای ارتقا فعالیت اشتغال‌زایی توان‌یابان اجرا می‌شود.

 

 معلولان توانایی فوق‌العاده‌ای دارند و باید بتوانند کارهایی با توجه به توانایی‌هایشان انجام دهند، بارها این جمله «معلولیت محدودیت نیست» را شنیده‌ایم اما فارغ از نوع نگاه ما معلولان در جشنواره توان تک به درستی این جمله را معنا کرده‌اند که خود سند افتخار دیگری بر تارک سرزمینم است.

 

در همین راستا به همت موسسه نیکوکاری رعد، جشنواره «توان تک» جهت زمینه‌سازی شکوفایی استعدادهای این قشر برگزار شده است؛ رویداد توان‌تِک ضمن گردهمایی شرکت‌های موفق استارت‌آپی و تجارت الکترونیک، معرفی توان‌یابان موفق و شاغل در این‌گونه شرکت‌ها را دنبال می‌کند، از طرف دیگر معرفی سرویس‌ها و خدماتی که سبب بهبود کیفیت زندگی شهروندان به ویژه توان‌یابان شده را هدف قرار داده است

 

توان‌تِک فرصتی است تا توان‌یابان در کنار آشنایی با فضای تجارت الکترونیک و شناخت فرصت‌های اشتغال پایدار در این‌گونه شرکت‌ها، از راه‌های تازه‌ای برای عرضه کالا، خدمات و رونق کسب و کار خود استفاده کنند همچنین مدیران شرکت‌های استارت‌آپی علاوه بر شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های افراد دارای معلولیت، رو در رو با مشتریان و مخاطبان ارتباط برقرار کرده و به مسئولیت‌های اجتماعی در یک رویداد تخصصی عمل کنند.

 

توان‌تِک رویدادی استارت‌آپی در حوزه معلولیت است که در آن شناخت افراد دارای معلولیت از فناوری‌های نوین و کاربردهای آن در مشاغل دانش محور و غیر فیزیکی و نیز آگاهی از فرصت‌های شغلی پایدار در کسب و کارهای تجارت الکترونیک بررسی و معرفی می‌شود.

 

در همین زمینه منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه نوع تفکر و نیاز افراد معلول باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد اظهار داشت: کارفرما باید از ظرفیت توان‌یابان که استعدادهای زیادی دارند استفاده کند.

 

وی ادامه داد: جهت اشتغال توان‌یابان به ناتوانی کاری نداریم حتی در فرم‌های اشتغال این نکته مطرح نشده است بلکه در زمینه اشتغال توانمندی این افراد ملاک قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با اشاره به اینکه سه ماه به توان‌یابان آموزش داده می‌شود تصریح کرد: ضروریات موردنیاز به کارفرما و کارآموز آموزش داده می‌شود، در واقع همیار کارفرما و توان‌یاب هستیم که بعد از سه سال که ارتباط اینها برقرار شد، حمایت قطع می‌شود.

 

پناهی عنوان کرد: بیشترین مانع سرویس بهداشتی و هم‌چنین موضوع رفت و آمد است که با بهزیستی هماهنگ شده که اگر کارفرما توان‌یاب را استخدام کند بهزیستی مناسب‌سازی لازم را انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها را در استان‌های دیگر هم داریم خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد مرکز اشتغال حمایتی هستیم، ضمن اینکه به 10 استان مجوز داده شده تا آموزش‌های لازم در زمینه اشتغال فراهم شود هر چند این روش طولانی است ولی احتمال خطا پایین است و امید است مردم، مسئولان و کارفرمایان همکاری لازم را با ما داشته باشند.

 

مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد عنوان کرد: وظیفه انسانی ایجاب می‌کند که نوع نگاه به توان‌یابان عوض شود، تغییر نگرش باید از جوانان شروع شود و رسانه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.

 

میلاد نوری موسس اپلیکیشن پونز به عنوان یکی از فعالان حاضر در جشنواره توان تک به خبرنگار تسنیم گفت: پونز اپلیکیشن مکان‌محور است که در سراسر کشور مکان مورد نیاز را نشان می‌دهد، ضمن اینکه لوکیشین‌هایی با عنوان دسترسی مناسب، یا دسترسی ویلچر دارد که بر اساس آن کاربر می‌تواند به امکانات مکان دسترسی پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه اطلاعات اپلیکیشن توسط کاربران و جمع‌سپاری تأمین می شود تصریح کرد: افراد و کاربران کمک کنند تا این اطلاعات به روز شود.

 

در ادامه یکی از اعضای وبسایت مناسب‌سازی به خبرنگار تسنیم گفت: در این وبسایت اطلاعات دسترسی مکان‌های مختلف در اختیار افراد قرار می‌گیرد، و بر اساس آن دسترسی‌ها به صورت طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم می‌شود.

 

وی عنوان کرد: ایده اولیه در انجمن باور شکل گرفت و طراح سایت نیز معلول است، از شهروندان می‌خواهیم در طراحی سایت به ما کمک کنند تا اطلاعات دسته‌بندی شود و دسترسی راحت‌تر شود.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است