حمل مشعل بازی های زمستانی پیونگ چانگ کره توسط ورزشکار معلول ایرانی

حمل مشعل بازی های زمستانی پیونگ چانگ کره توسط ورزشکار معلول ایرانی

26 آذر 1396

 میرزاحسینی پیش از اسکی در رشته سنگ نوردی فعالیت های زیادی داشته است، میرزا حسینی نخستین ورزشکار معلول ایرانی است که در رشته اسلک لاینر هم فعالیت می کند.


میرزا حسینی در رقابت های سنگ نوردی کشوری چهار دوره عنوان قهرمانی دارد و در رقابت های برون مرزی هم شرکت داشته و عناوینی نیز از این مسابقات به دست آورده است.


مراسم حمل مشعل این بازی ها فردا در شهر ' آسان' کره جنوبی انجام می شود و میرزاحسینی پیش از برگزاری این مراسم پیرامون روند انتخابش برای این مراسم گفت: شرکت سامسونگ، حامی بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018، فراخوانی ارائه داد و طی آن از افراد دعوت کرد رزومه خود را ارسال کنند تا هر کس که صلاحیت و شایستگی حمل مشعل این بازی ها را دارد انتخاب شود.


وی افزود: من هم سوابق ورزشی خود را ارسال کردم و خوشبختانه به عنوان تنها فرد دارای معلولیت ایرانی برای حمل مشعل بازی های المپیک زمستانی 2018 انتخاب شدم و هم اکنون در کره جنوبی آماده مراسم حمل مشعل هستم.


ملی پوش تیم اسکی افزود: من به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مراسم حمل مشعل ، با طی مسافت 200 متری مشعل بازی های المپیک زمستانی را حمل خواهم کرد.


وی گفت: پس از پایان این مراسم در اردوی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان آلمان در رشته صحرانوردی حضور خواهم یافت و امیدوارم بتوانم سهمیه بازی های پارالمپیک را بدست آورم.


بیست و سومین دوره از بازیهای المپیک زمستانی 20 بهمن ماه (نهم فوریه 2018) در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی آغاز می شود.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است