اردوی آمادگی اسکی بازان معلول ایرانی برای رقابت های جهانی

اردوی آمادگی اسکی بازان معلول ایرانی برای رقابت های جهانی

26 آذر 1396

 عیسی ساوه شمشکی: بعد از استعدادیابی در رشته صحرانوردی که برای نخستین بار در بخش معلولان فعالیت خود را آغاز کرده است، در نهایت چهار ورزشکار انتخاب شدند و روز گذشته تمرینات خود را در پیست شمشک آغاز کردند و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن برای شرکت در رقابت های قهرمانی جهان عازم آلمان خواهند شد.


وی اظهار کرد: پیش از شروع مسابقات قهرمانی جهان، کلیه شرکت کنندگان بایستی در یک کمپ آموزشی به مدت هشت روز شرکت کنند و علاوه بر چهار ملی پوش اعزامی، سه مربی همراه نیز در این کمپ آموزشی حضور دارند و دوره های مربیگری و داوری ویژه معلولان را زیر نظر کمیته ورزش های زمستانی کمیته بین المللی المپیک خواهند گذراند.


رئیس انجمن اسکی افزود: امیدواریم بتوانیم در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان برای نخستین بار سهمیه پارالمپیک در صحرانوردی را دریافت کنیم و شانس این را داریم که حدود 2 تا 3 سهمیه بدست آوریم.


شمشکی با اشاره به حضور ورزشکاران با تنوع معلولیت ها گفت: از میان این چهار ملی پوش تیم صحرانوردی، 2 ورزشکار در کلاس ایستاده، یک ورزشکار در کلاس نشسته و یک ورزشکار خانم نابینا حضور دارد که این تنوع در نوع خود جالب توجه است.


وی تصریح کرد: سایر ورزشکاران ما در رشته های آلپاین و اسنوبرد از اول دی ماه وارد اردو می شوند و در نظر داریم مسابقات آزاد کاپ آسیا را از 24 تا 28 دی ماه در رشته اسنوبرد و از 2 تا پنج بهمن ماه در رشته آلپاین برگزار کنیم که این مسابقات نیز از امتیاز کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ برخوردار است و از آنجا که به صورت آزاد برگزار می شود، کشورهای اروپایی نیز می توانند در آن شرکت کنند اما فقط مدال به آنها تعلق می گیرد و شانس سهمیه هم دارند اما ورزشکاران برتر آسیایی هم کاپ و مدال و هم جایزه دریافت می کنند و فرصت کسب سهمیه هم برای آنها وجود دارد.


رئیس انجمن اسکی اظهار کرد: کلیه اردوهای تیم ملی تا ششم بهمن به پایان می رسد و تا پایان بهمن مشخص خواهد شد چه تعداد سهمیه برای بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ به ایران تعلق خواهد گرفت. این بازی ها نیمه دوم اسفند ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد و ایران امسال ششمین حضور خود را در آن تجربه می کند و اگر بتوانیم در همه رشته ها سهمیه داشته باشیم، نخستین باری خواهد بود که بیش از یک ورزشکار نماینده کشورمان در این بازی های خواهند بود.


ابوالفضل خطیبی(مازندران)، حسن میرزاحسینی (البرز)، مهدی حسینزاده (آذربایجانغربی)، الهه قلیفلاح (زنجان)، چهار ملی پوش دعوت شده به این اردو هستند که از امروز تمرینات خود را زیر نظر احمد کاویان، مربی تیم ملی و فرزانه سلطانی، مربی تیم ملی بانوان، آغاز کردند.


این اردو از 25 آذر ماه تا 20 دی ماه در پیست شمشک برگزار می شود و نمایندگان کشورمان 20 دی تهران را برای حضور در کمپ آموزشی آلمان و پس از آن مسابقات صحرانوردی قهرمانی جهان 2018، ترک خواهند کرد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است