موفقیت فوتبال نابینایان در رقابت های خارجی نیازمند افزایش بازی های تدارکاتی است

موفقیت فوتبال نابینایان در رقابت های خارجی نیازمند افزایش بازی های تدارکاتی است

29 آذر 1396

جواد فلفلی : تقویت رقابت های تدارکاتی و بودن همراه برای ورزشکاران ملی پوش نابینا در مسابقات برون مرزی از خواسته های مهم اعضای این تیم برای حضور در مسابقات است.


وی ادامه داد: مجموعه ای از کمبودها و کاستی همیشه برای همه تیم‌های ملی وجود دارد و در مسابقات آسیایی مالزی نیز شرایط بد تغذیه‌ای کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا مشکلاتی را برای تیم ایران ایجاد کرده بود.


فلفلی اظهارکرد: با وجود شرایط سخت آب و هوایی و غذایی، تیم ایران با پیشرفت خوبی که در سال‌های اخیر داشته توانست سهمیه شرکت در مسابقات جهانی را کسب کند و فدراسیون هم با توجه به بضاعتی که داشت کمک‌هایی را به تیم انجام داد ولی هنوز هم تیم فوتبال نابینایان مشکلاتی پیش رو دارد.


وی، فوتبال پنج نفره نابینایان آسیا را رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: داوری مسابقات پیشرفت خوبی نداشت و تیم‌های حاضر در مسابقات نیز از وضعیت داوری ناراضی بودند.


فلفلی افزود: حتی در بازی فینال نیز ضعف داوری به خوبی نمایان بود و یکی از گل‌های دریافتی تیم ایران نیز به دلیل اشتباه مسلم داوری روی داد.


سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان کشور گفت: مسابقات آسیایی مالزی فرصتی برای کسب سهمیه‌ مسابقات جهانی بود و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا اعضای تیم با یک آمادگی خوب پا به میدان این رقابت‌ها بگذارند.


وی ادامه داد: همه تیم‌ها با آمادگی کامل شرکت کرده بودند به طوری که مسابقات امسال برای اولین بار دردهه گذشته در این سطح برگزار شد.


فلفلی، با معرفی چین، کره، مالزی، تایلند و ژاپن به عنوان رقبای اصلی ایران در این مسابقات اظهار کرد: پیش بینی نمی‌کردیم کشورهایی مثل مالزی و تایلند با این سطح از آمادگی در مسابقات شرکت کنند تا حدی که می‌توان تایلند و مالزی را شگفتی سازان این دوره از مسابقات نیز معرفی کرد.


سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران افزود: با توجه به تک سهمیه جهانی در نظر گرفته شده برای اقیانوسیه، تا این لحظه سه تیم چین، ایران و تایلند به عنوان تیم‌های برتر این مسابقات سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردند و تیم‌های مدعی کره و ژاپن نتوانستند سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورد و به نظر می رسد این رتبه بندی دلیل خوبی برای ادعای بالا بودن سطح مسابقات است.


سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان کشور در خصوص برنامه‌های خود برای کسب آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی فوتبال نابینایان خاطر نشان کرد: در صورت موافقت فدراسیون در اواخر بهمن ماه مسابقات چندجانبه(تورنمنت) جهانی در ایران برگزار می شود.


وی ادامه داد: تاکنون نیز 2 تیم آلمان و روسیه به منظور شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و تمامی تیم‌های آسیایی حاضر در مسابقات مالزی به استثنای ژاپن که خود میزبان یک تورنمنت جهانی در اسفند ماه است، از برگزاری تورنمنت جهانی در ایران استقبال کرده‌اند.


فلفلی افزود: برگزاری کیفی این مسابقات چندجانبه زمینه‌ساز برنامه ریزی برای شرکت در مسابقات جهانی خواهد بود.


جواد فلفلی، اهل محلات از توابع استان مرکزی سر مربی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کشور است که روز گذشته با استقبال مسئولان محلی پس از مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی به این شهرستان بازگشت.


تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی با شکست در مقابل چین به نایب قهرمانی این دوره از مسابقات آسیایی رضایت داد.


تیم فوتبال پنج نفره ایران در بازی های آسیایی که هفته پیش در مالزی آغاز شد با مالزی و کره جنوبی در گروه ب قرار گرفت و با شکست این دو تیم توانست خود را به فینال این مسابقات برساند و در مقابل چین صف آرایی کند.


تیم ایران پیش از رویارویی با چین به مصاف تایلند به عنوان تیم دوم گروه الف که چین در آن قرار داشت، رفت و پس از تساوی یک بر یک، با نتیجه چهار بر سه در پنالتی تایلند را مغلوب کرد و سهمیه حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال را که در خرداد ماه آینده در اسپانیا برگزار می شود، کسب کرد.


شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است و در فاصله 115 کیلومتری اراک قرار دارد.


منبع :  ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است