معلولان ذهنی 14 استان کشوردر مسابقات المپیک ویژه در دزفول شرکت دارند

معلولان ذهنی 14 استان کشوردر مسابقات المپیک ویژه در دزفول شرکت دارند

5 بهمن 1396

بیست سومین دوره مسابقات المپیک ویژه ایران در رشته های دو ومیدانی (دو 30متر رفت و برگشت)،دوچرخه سواری 1500 متر و تنیس روی میز از روز پنجشنبه به میزبانی دزفول آغاز شده است.


اصغر دادخواه هدف از برگزاری بازیهای المپیک ویژه را نشان دادن توانایی معلولان و معرفی بهتر آنان به جامعه عنوان کرد و گفت:فراهم کردن فضایی شاد برای این افراد و خانواده آنان از دیگر اهداف برگزاری این المپیک ویژه است.


وی ارتقای سلامت افراد کم توان ذهنی را از دیگر اهداف بازیهای المپیک ویژه عنوان کرد و افزود:بیست و سومین دوره بازیهای المپیک ویژه ایران با حضور حدود 600 نفر از جمله 300 کم توان ذهنی دختر و پسر نیز خانواده و مربی آنان در دزفول آغاز شده و تا عصر روز جمعه ادامه دارد.


وی اظهار کرد: معاینه سلامت معلولان ،کلاس آموزش،برنامه هم اندیشی ویژه خانواده ها از جمله برنامه های این المپیک می باشد ضمن اینکه در پایان دوره نیز به مقام های اول تا هشتم هر رشته ورزشی مدال اهدا می شود.


دادخواه با بیان اینکه المپیک ویژه در هر فصل یکبار برگزار می شود و دوره بعدی گرگان میزبان است گفت:حدود 4،5 میلیون نفر در ایران دچار مشکل معلولیت هستند.


رئیس المپیک ویژه ایران ادامه داد:برخی از این افراد کم توان از خدمات خاصی بهره مند نیستند و یا نمی خواهند شناسایی شوند لذا در تلاش هستیم آموزش های لازم را به این افراد ارائه دهیم و نگاه جامعه را نسبت به آنها تغییر دهیم.


وی همچنین بیان داشت :دزفول ظرفیت خوبی برای برگزاری اینگونه مسابقات را دارد ضمن اینکه شورای شهر دزفول آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات و همایش های بعدی اعلام کرده است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است