حضور ۵ تیم خارجی در کاپ آسیا اسکی معلولان به میزبانی ایران

حضور ۵ تیم خارجی در کاپ آسیا اسکی معلولان به میزبانی ایران

5 بهمن 1396

رییس انجمن اسکی معلولان از برگزاری اولین دوره مسابقات کاپ آسیا اسکی معلولان با حضور ۵ کشور خارجی در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد در روز دوشنبه نهم بهمن درپیست اسکی دیزین خبر داد.

 

عیسی ساوه شمشکی: نخستین دوره کاپ آسیا اسکی معلولان در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد از روز دوشنبه‌ نهم بهمن در پیست بین‌المللی دیزین با حضور ۵ کشور بلژیک، اوکراین، تاجیکستان، مغولستان و ترکیه آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت. در رشته آلپاین با ۱۰ ورزشکار (۹ مرد و یک زن) و در رشته اسنوبرد با ۶ ورزشکار (۵ مرد و یک زن) در این رقابتها شرکت خواهیم کرد.

 

وی گفت: در پایان رقابتهای کاپ آسیا سهمیه بازیهای زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی در رشته‌های اسنوبرد و آلپاین توزیع می‌شود که تیم ایران در رشته آلپاین دو سهمیه خود را در بخش زنان و مردان کسب کرده است که امیدوارم در اسنوبرد نیز بتوانیم دو سهمیه دیگر به خود اختصاص دهیم. 

 

رییس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: تمام تیم‌ها فرصت دارند تا ۳۰ بهمن سهمیه بازیهای زمستانی خود را دریافت کنند، پس از این تاریخ IPC اعلام خواهد کرد که در سه رشته صحرانوردی، اسنوبرد و آلپاین موفق به کسب چند سهمیه شدیم. امیدوارم در این دوره بتوانیم حداقل ۴ سهمیه در بخش زنان و مردان برای حضور در بازیهای زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی کسب کنیم.

 

ساوه شمشکی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال کسب سهمیه در رشته صحرانوردی برای ایران وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی آلمان ابوالفضل خطیبی جزو اسکی‌بازانی بود که در رشته صحرانوردی و در سه بخش اسکی کلاسیک، پاتیناژ و سرعت عملکرد قابل توجهی داشت و جایگاه خوبی را در این رقابتها کسب کرد. به نظر می‌رسد او جزو ورزشکارانی است که سهمیه بازیهای زمستانی را کسب کرده است. به هر صورت باید منتظر تصمیم نهایی از سوی IPC بود.

 

او اظهار کرد: بعد از ۳۷ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد ما تنها با یک سهمیه صادق کلهر در المپیک زمستانی اسکی معلولان حضور پیدا می‌کردیم، اما در طی ۲ سال گذشته که ریاست انجمن اسکی معلولان را بر عهده گرفتم در این مدت موفق شدیم بیش از ۲۵ اسکی باز معلول را در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی آماده کنیم و تعداد سهمیه‌های خود را افزایش دهیم و این یک جهش بسیار خوب است که در اسکی معلولان شاهد هستیم.

 

ساوه شمشکی در پایان از برگزاری اردوی تیم ملی از اول اسفند خبر داد و گفت: بعد از این که سهمیه‌های بازیهای زمستانی مشخص شد که با چه تعداد راهی کره جنوبی خواهیم شد، اردوی خود را در پیست اسکی دیزین آغاز خواهیم کرد و این اردو تا ۱۵ اسفند قبل از اعزام تیم به کره جنوبی ادامه خواهد داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است