قوانین استخدامی نگاه مثبتی به معلولان ندارد

قوانین استخدامی نگاه مثبتی به معلولان ندارد

18 بهمن 1396

نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم‌بینایان گفت: قوانین استخدامی کشور نگاه مثبتی به معلولان به ویژه روشندلان ندارد.

 

 علی اصغر مهدی زاده  در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های نابینایان استان اردبیل درجمع خبرنگاران تصریح کرد: در تدوین قوانین یا اشتباهی صورت گرفته یا قانون گذار نگاه مثبتی نداشته است.

 

وی افزود: در جلسات متعدد با سازمان امور استخدامی کشور این خلا ها مطرح شده و لازم است سازو کار استخدام به نفع معلولان تغییر یابد.

 

نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با ذکر مثالی افزود: در استخدام فرصت برای فرزندان قهرمانان پیش بینی شده در حالی که در وضعیت فعلی خود قهرمان ما شغلی نداشته و ازدواج نکرده است.

 

هادی زاده افزود: از سویی در استخدامی قهرمان پاراالمپیک مطرح شده در حالی که تعداد قهرمانان پاراالمپیک محدود است و باید به پاراآسیایی نیز توجه شود.

 

وی همچنین به ضرورت استفاده از ارزش افزوده برای تمامی معلولان اشاره و تاکید کرد: در برخی استان ها به نابینایان و ناشنوایان نیز توجه شده است.

 

هادی زاده در ادامه به سیاست های جدید فدراسیون اشاره کرد و افزود: از جمله برگزاری دوره های آموزشی تطبیقی در دست اجرا است و امسال برای رشته دوومیدانی اجرا شد.

 

نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با اعلام آمادگی این فدراسیون برای برگزاری دوره های دیگر اضافه کرد: از سویی به دنبال تربیت داوران و مربیان و جذب کرسی های بین المللی هستیم.

 

هادی زاده تاکید کرد: حمایت ورزشکاران  در تمامی شهرها مورد تاکید بوده و هر کجا تعداد ورزشکار اندک است بهتر است انفرادی کار کنند.

 

وی افزود: تقویت ورزش انفرادی به اندازه همگانی در حوزه معلولان قابل اهمیت است و لازم است با همکاری آموزش و پرورش و از طریق مدارس استثنایی آمار نابینایان احصا شده و برای پرورش استعدادهای ورزشی آنها اقدام شود.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است