نوسازی مبلمان شهری سمنان برای تردد معلولان نیازمند 30 میلیارد ریال است

نوسازی مبلمان شهری سمنان برای تردد معلولان نیازمند 30 میلیارد ریال است

18 بهمن 1396

اکرم اندرخور: براساس ارزیابی اداره کل بهزیستی استان، حدود 60 درصد از مبلمان شهری شهرستان سمنان برای تردد معلولان مناسب نیست.


وی اظهارداشت : در شهرستان های شاهرود و مهدی شهر مبلمان شهری برای تردد معلولان وضعیت مناسبی ندارد و تخصیص اعتبار برای رفاه این قشر از این جامعه اجتناب ناپذیراست.


وی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مبلمان شهری و برقراری عدالت در استفاده از امکانات و درن ظر گرفتن نیازها و خواسته های معلولان خاطرنشان کرد: 12هزار معلول زیر پوشش این اداره کل هستند که برای تامین نیازمندی های آن ها باید توجه جدی شود.


اندرخور ادامه داد : استان سمنان دارای 797 معلول بینایی، 2 هزار و 591 معلول ذهنی، یک هزار و 398 معلول شنوایی، یک هزار و 93 معلول اعصاب و روان، سه هزار و 95 معلول جسمی حرکتی، 2 هزار و 500 سالمند و یک هزار و 154 افراد چند معلولیتی است.


معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: باید در طراحی‌های مبلمان شهری نیازها و محدودیت‌های جامعه معلولان مورد توجه جدی قرار گیرد و بستر مناسب برای تردد آنان فراهم شود.


وی ادامه داد : در چند سال گذشته فعالیت‌های مطلوبی در سمنان به خصوص مرکز استان در زمینه مناسب ‌سازی مبلمان شهری و ساختمان‌ها برای معلولان نگرفته است.


سازمان بهزیستی کشور از مهم ترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند.


پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.


در استان سمنان حدود 22 هزار مددجو از بهزیستی خدمات می‌گیرند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است