نمایندگان مجلس دغدغه حل مشکلات معلولان را دارند

نمایندگان مجلس دغدغه حل مشکلات معلولان را دارند

11 فروردین 1397

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حل مشکلات معلولان و سالمندان دغدغه جدی دارند.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین به همراه داود محمدی، سیده حمیده زرآبادی، روح الله بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز پدر با حضور در آسایشگاه سالمندان امیر مومنان(ع) قزوین از افراد ساکن در این مرکز عیادت و دلجویی کردند.

 

داود محمدی در این بازدید گفت: بر خود واجب می دانیم به پاس زحمات کسانی که در بهزیستی کار می کنند حضور پیدا کنیم و عید را تبریک بگوییم و هم وضعیت سالمندان امیرالممنین را ببینیم و گفتگو کنیم و با مشکلات آنها آشنا شویم و در حد توان کمک لازم را انجام دهیم.

 

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال گذشته در راستای حمایت از افراد آسیب پذیر مانند بهزیستی و کمیته امداد اعتبارات خوبی را اختصاص داد و
در مجلس هم مبالغ خوبی اضافه شد که هم پایه حقوق آنها بهتر شود و هم سایر امور رفاهی تامین شود.

وی بیان کرد: افزایش حقوق ها تا سه برابر شده و در بخش حمایتهای درمانی هم توجه خوبی شده است.

اشتغال معلولان را پیگیری می کنیم

محمدی تصریح کرد: در شرایط کنونی فقط در بحث معلولان مشکل نداریم بلکه این مشکل فراگیر است و در قانون جامع معلولان پیگیر امور هستیم تا این مشکل حل شود.

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهارداشت: در لایحه جامع حمایت از معلولان تبصره های خوبی دیده شده که برای نمونه اگر سه درصد استخدام معلولان در دستگاههای اجرایی عملیاتی شود بسیاری از مشکلات این گروه برطرف می شود.

 

وی اضافه کرد: چون سیاست های کلی بر این اساس است که دولت کوچک شود لذا استخدامها کمتر شده و در مجموع موضوع اشتغال معلولان کم رنگ شده است.

 

لایحه جامع حمایت از معلولان عملیاتی می شود

زرآبادی بیان کرد: امروز در روز میلاد امیر مومنان با حضور در آسایشگاه خیریه امیر مومنان که تنها محل نگهداری سالمندان است حضور یافتیم تا به سالمندان سری بزنیم و تشکری از همکاران و افراد خدمتگذار در این مرکز داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: اعتبارات بهزیستی کم است و قادر به تامین نیازهای آن نیست اما نمایندگان بودجه برخی از اقشاری که تحت پوشش بهزیستی هستند را افزایش دادند که اگر بموقع تامین نشود بخشی از نگرانی ها حل خواهد شد.

 

زرآبادی تصریح کرد: امیدواریم اعتبارات افراد تحت پوشش بهزیستی بیشتر شود تا بتوان حمایت لازم را صورت داد.

 

روح الله بابایی صالح نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم در بازید از سرای سالمندان اظهارداشت: خداوند برای تک تک انسانها اهمیت قائل است و اگر کسی امروز ناتوان شده اما کرامت الهی دارد و ما وظیفه داریم این امانتها را درست صیانت کنیم.

 

بابایی صالح یادآورشد: قانون سه درصد معلولان عمل نشده و حق طبیعی این عزیزان است که نخبگان معلول بتوانند از تسهیلات و حمایت دولتی برخوردار شوند.

 

وی گفت: دستگاههای اجرایی هنوز به طور جدی وارد کار نشده اند ولی نمایندگان پیگیر هستند و دستگاههای اجرایی موظفند در مسیر حل مشکلات معلولان اقدام کنند.

 

بابایی صالح اظهارداشت: در روز ولادت امیر مومنان در سرای سالمندان حضور یافتیم تا عرض ادب کنیم و به یاد سالخوردگان باشیم و از امروز فکر آینده خود باشیم زیرا شاید ما نیز همین شرایط را پیدا کنیم لذا به عنوان نماینده مجلس با ارتباط با بهزیستی با مشکلات این گروه آشنا شده و در کمیسیون اجتماعی پیگیر مسائل آنها هستیم.

 

وی از کارکنان بهزیستی استان به عنوان ادامه دهندگان راه امیر مومنان یاد کرد و از تلاش آنها قدردانی کرد.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است