محرومیت معلولان از بازدید موزه لوور در تهران/ قانون اجرا نمی شود

محرومیت معلولان از بازدید موزه لوور در تهران/ قانون اجرا نمی شود

19 فروردین 1397

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان با انتقاد از محرومیت معلولان برای بازدید از موزه گفت: متاسفانه به رغم محیط مناسب، به دلیل وجود پله های متعدد موزه لوور در تهران برای بازدید معلولان ممکن نیست.

 

علی همت محمودنژاد : محرومیت معلولان در بازدید از موزه لوور در تهران نه در تراز موزه لوور و نه در شان فرهنگ ایرانی است و متاسفانه با آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان یکی از متولیان توسعه فرهنگ برابری حقوق افراد بایستی پیش قدم باشد اما کاری انجام نشده است.

 

وی گفت: عدم مناسب سازی موزه لوور درتهران و  موزه ملی برای معلولان آنان را از حق انسانی خود همانند سایر شهروندان، محروم کرده است.

 

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان تاکید کرد: همچنین نبود رابط ناشنوایان در موزه لوور تهران و حتی موزه ملی باعث شده تا ناشنوایان در بازدید سر در گم و بدون نتیجه مورد نظر از آن خارج  شوند.

 

به گفته وی، با اینکه روشهای نوین دسترسی برای معلولان در ساختمانهای باستانی و قدیمی در دنیا حل شده است اما متاسفانه موزه داران و متولیان فرهنگی باستانی برای بازدید معلولان از این مراکز حتی با الفبای آن نیز آشنا نیستند.

 

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از رئیس سازمان گردشگری خواست تا به برابری حقوق شهروندی احترام گذاشته و بخشنامه و دستور العمل دسترسی معلولان به مراکز فرهنگی و گردشگری را با هماهنگی بهزیستی تهیه و ابلاغ کند.

 

محمود نژاد افزود: بیش از ۱۴ سال از تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مبنی بر نیم بها بودن بلیت موزه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی برای معلولان می گذرد ولی متاسفانه متولیان این مراکز از این موضوع بی خبر هستند و آن را اجرا نمی کنند.

 

وی گفت : از رئیس موزه ملی ایران نیز خواسته ایم تا در هفته های آتی شرایط بازدید هزار نفر از موزه ملی و لوور در تهران را فراهم کند و از نزدیک مشکلات این گروه از جامعه را برای دسترسی به موزه ملی ایران که از مفاخر باستانی کشور است ببیند وبرطرف کند.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است