ژن درمانی در خدمت درمان بیماری ارثی شبکیه

ژن درمانی در خدمت درمان بیماری ارثی شبکیه

28 فروردین 1397

 دکتر فرزاد پاکدل اظهار کرد: بینایی مبتلایان به این بیماری پس از تولد به مرور کم می شود و در نهایت نابینا می‌شوند.


وی با بیان این که مشاوره پیش از ازدواج در شناسایی به موقع و پیشگیری از این بیماری مؤثر است، افزود: موارد ابتلا به این بیماری در شهرهای مختلف ایران وجود دارد و مناطقی که ازدواج فامیلی در انها بیشتر است و این ژن در افراد وجود دارد، مبتلایان بیشتری دارند.


دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی درخصوص برگزاری این کنگره گفت: این سمینار امسال همزمان با سمینار بهاره چشم‌پزشکی در روزهای 30 و 31 فروردین ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به این که این دوره از همایش، هشتمین دوره از همایش سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی و بینایی است، افزود:‌ همکاران مختلفی در حوزه بینایی و چشم‌پزشکی و علوم پایه، فیزیک، فیزیک پزشکی، مکانیک، نرم‌افزار، سلول بنیادی و ژن‌درمانی در این همایش حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری آن ارائه آخرین دستاوردهای چشم‌پزشکی و بینایی در ایران و جهان است.


دبیر کنگره سالیانه تحقیقات چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: دو سمپوزیوم کوچک نیز در حوزه قرنیه و شبکیه خواهیم داشت و دستاوردهای جدید در این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد.
پاکدل گفت: بازسازی قرنیه در ایران و جهان یکی از مشکلات حوزه چشم‌پزشکی است که دانشمندان در حال بررسی برای رسیدن به موفقیت در این حوزه هستند و یک سمپوزیوم به این موضوع اختصاص دارد. همچنین ارزیابی و درمان بیماری‌های ارثی شبکیه در قالب یکی دیگر از سمپوزیوم‌های کوچک مورد بحث قرار می‌گیرد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است