1140 ناشنوا در خراسان رضوی با کاشت حلزون درمان شدند

1140 ناشنوا در خراسان رضوی با کاشت حلزون درمان شدند

20 اردیبهشت 1397

دکتر محمد مهدی قاسمی  در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 93 درصد این بیماران کودکانی هستند که با کم شنوایی و ناشنوایی به دنیا آمده و مابقی آنها اختلال در شنوایی بعد از تولد داشته اند.


وی علت عمده ناشنوایی در استان خراسان رضوی را مادرزادی و ژنتیک عنوان و اظهار کرد: از هر یک هزار کودکی که در کشور به دنیا می آید، یک تا 2 نفر دچار ناشنوایی است.


وی گفت: عمل کاشت حلزون از سال 1377 در استان خراسان رضوی آغاز شده و هم اکنون 10 درصد عمل های کاشت حلزون کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، انجام می شود.


این پزشک متخصص گوش، حلق و بینی افزود: از حدود 15 سال پیش تست شنوایی سنجی در زایشگاهها و بعد از تولد نوزاد در کشور انجام می شود و نوزادانی که ناشنوا هستند برای درمان معرفی می شوند.


وی دوران طلایی درمان ناشنوایی به وسیله کاشت حلزون را زیر چهار سالگی دانست و اظهار کرد: هزینه هر پروتز حلزون شنوایی 25 هزار دلار است که با ارز دولتی، حدود 100 میلیون تومان برآورد می شود.


وی گفت: این در حالی است که اگر کودک ناشنوا در کمتر از چهار سالگی عمل شود، فقط 6 میلیون تومان توسط خانواده وی پرداخت می شود و بقیه را دولت می پردازد و از سوی دیگر سه میلیون تومان نیز بعد از عمل توسط بهزیستی به خانواده کودک بازگردانده می شود.


قاسمی افزود: کشورهای استرالیا، اتریش و سوئیس بیشترین تولید کننده پروتزهای حلزون شنوایی در جهان هستند.


'پروتز کاشت حلزونی' ابزار الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا را در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق فراهم می‌ کند.


کاشت حلزون شنوایی نوعی از مداخلات پزشکی است که می ‌تواند با تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوا بازگرداند.


پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته که روز چهارشنبه با حضور 350 نفر از پزشکان متخصص داخل و خارج کشور در مشهد آغاز شد تا 21 اردیبهشت ادامه دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است